۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۱
آشنایی با مبانی نقد در سینما

دفتر تخصصی سینما در ۱۱ جلسه کارگاه های آشنایی با مبانی نقد در سینما و هنرهای تصویری را برگزار خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، دفتر تخصصی سینما شهرداری اصفهان در دومین دوره از کارگاه‌های "آشنایی با مبانی نقد در سینما و هنرهای تصویری" دوره‌های برگزار خواهد کرد. در این دوره سعی شده تا مباحث تخصصی پیرامون حوزه نقد در سینما با ابزار روان‌کاوی و فلسفه مطرح و بررسی شود. این دوره از کارگاه‌ها در ۱۱ جلسه و در سالن کنفرانس کتابخانه مرکزی اصفهان برگزار می‌شود.

مدیردفتر تخصصی سینما درباره این دوره از کارگاه‌ها به خبرنگار ایمنا گفت: بارها با افرادی مواجه شدیم که در زمان تماشا اثر هنری از تحلیل آن باز می‌مانند. بسیاری از این افراد در اظهار نظرات خود اثری را خوب یا بد می‌دانند، اما در مواجه با این سوال که چرا همچین نظری دارید، بازمی‌مانند.

مصطفی حیدری درباره اهداف کارگاه‌ها اظهار کرد: هدف این کارگاه‌ها آشنایی با فضا، شیوه و نمونه‌های مختلف نقد است تا افراد در مواجه با یک اثر هنری نظرات علمی‌تر و دقیق‌تری ارائه دهند. در دوره گذشته مباحث پیرامون مبانی و تئوری بود، اما در این دوره سعی شده با استفاده از اساتید با سابقه‌تر و البته جوان‌تر مباحث علمی و تخصصی تبیین شود.

وی با اشاره به نقد شفاهی در سینما افزود:سعی داشتیم خلا موجود در نقد شفاهی را نیز با برگزاری کارگاه‌هایی برطرف کنیم. در مجلات و نشریات اغلب بازخوانی در آثار تصویری صورت می‌گیرد و تحلیل زیر متنی در این نوشته‌ها وجود ندارد. سعی کردیم با نگاه علمی و تخصصی فلسفه را که وظیفه ایجاد سوال را دارد وارد مباحث سینمایی کنیم.

کد خبر 379684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.