قاضی عسگر: برای معرفی میراث تاریخی کشور باید با دنیا کنار بیاییم

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان گفت: در جای‌جای این کشور میراث تاریخی و فرهنگی وجود دارد اما مهم استفاده کردن و شناساندن آن به دنیا است؛ در این راه با دشمن تلقی کردن سایر کشورها به‌جایی نخواهیم رسید و باید با دنیا کنار بیاییم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدحسن قاضی عسگر، امروز در نخستین اجلاس روسای کمسیون‌های گردشگری شوراهای اسلامی کلان‌شهرها اظهار کرد: گردشگری همواره اهمیت ویژه‌ای برای استان داشته‌ است و با تشکیل شورای راهبری گردشگری و صنایع‌دستی در حال بررسی ابعاد مختلف این صنعت هستیم.

وی با اشاره به اهمیت بالای گردشگری در اقتصاد افزود: با نگاه استراتژیک به گردشگری می‌توان حوزه‌های دینی و فرهنگی را ارتقاء داد و با شغل و گردش مالی از  طریق این حوزه به اقتصاد کمک کرد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان ادامه ‌داد: رشد دو دهمی در حوزه خدمات اگرچه ناچیز اما نور امیدی برای گردشگری است؛ توسعه صنعت گردشگری می‌تواند هجمه‌های اقتصادی امروز در کشور را کاهش دهد.

وی در خصوص نقش گردشگری در عدالت اجتماعی افزود: یکی از مزیت‌های گردشگری کمک به توزیع متوازن ثروت و ایجاد عدالت اجتماعی در جامعه است و این موضوع اهمیت گردشگری را بیش‌ازپیش افزایش می‌دهد.

قاضی عسگر با اشاره اینکه در اصفهان ضعف‌های زیادی در زیرساخت گردشگری وجود دارد، اضافه کرد: وقتی از توسعه گردشگری صحبت می‌شود باید زیرساخت آن را نیز فراهم کرد؛ زیرساخت‌های بهداشتی هنوز مناسب نیست و این ضعف در اصفهان در پایین‌ترین سطوح ازجمله نگهداری و نظافت  سرویس‌های بهداشتی دیده می‌شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان با بیان اینکه در اصفهان اماکن دیدنی بسیاری کشف نشده ‌است، اظهار کرد: احیای مکان‌های تاریخی و همراه با آن آموزه‌های فرهنگی-ملی کشور ضروری است؛ ما باید از این فضاها ضمن ایجاد اشتغال و درآمدزایی در جهت آموزش نکاتی از تاریخ و فرهنگ ایران به جوانان استفاده کنیم.

قاضی عسگر با تاکید بر آموزش نسل جوان در جهت آشنایی با اماکن تاریخی افزود: آموزه‌های خوبی از نسل قدیم و اماکن تاریخی کشور وجود دارد که می‌توان آن را از طریق آیین‌ها و جشن‌ها به نسل جوان منتقل کرد؛ همان‌طور که در ژاپن مدارسی برای آموزش تهیه سوشی راه‌اندازی شده است که در آن نه تنها جوانان ژاپنی بلکه افرادی از تمام دنیا به واسطه این مدرسه با فرهنگ ژاپن آشنا می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه همه ایران توانایی توسعه گردشگری دارد، گفت: در جای‌جای این کشور میراث تاریخی و فرهنگی وجود دارد اما مهم استفاده کردن و شناساندن آن به دنیا است؛ در این راه با دشمن تلقی کردن سایر کشورها به‌جایی نخواهیم رسید و باید با دنیا کنار بیاییم، با آن‌ها صحبت کنیم و تبادل نظر داشته باشیم و اهداف خود را به آن‌ها منتقل کنیم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان ادامه داد: گردشگری کانال دیپلماسی بین کشورها و موجب نزدیکی آن‌ها  می‌شود اما باید راهکارهای خلاقانه‌ای را برای ایجاد این ارتباط پیش گرفت تا بتوانیم به اهداف مورد نظرمان برسیم.

کد خبر 379682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.