مونسان: گردشگری بهترین ابزار برای ایجاد نشاط اجتماعی است

رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور گفت: گردشگری بهترین ابزار برای ایجاد نشاط اجتماعی است. علی رغم اینکه درباره گردشگری زیاد صحبت می شود، اما هنوز در اولویت های اول کشور قرار نگرفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی اصغر مونسان امروز _سه شنبه ۲۸ خرداد ماه_ در آیین افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی اظهار کرد: صنعت گردشگری به رتبه سوم اقتصادی دنیا دست پیدا کرده و این روند رو به رشد همچنان ادامه دارد. کمتر بخش اقتصادی وجود دارد که همچون گردشگری موضوعات مختلفی از حمل و نقل تا اقامت و خوراک در آن وجود داشته باشد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور ادامه داد: گردشگری کارکردهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دارد که اهمیت این صنعت را دوچندان می کند. این صنعت در بخش اقتصادی موجب رونق و تحرک اقتصادی می شود، وقتی گردشگری تحرک داشته باشد همه بخش های اقتصادی به حرکت در می آید؛ در دنیا به ازای هر ۱۰ شغل یک شغل مربوط به گردشگری است.

وی با اشاره به اهمیت گردشگری در دنیا، خاطرنشان کرد: اکنون کمتر کشوری است که گردشگری را جزء اهداف توسعه و پیشرفت قرار نداده باشد. هر موضوعی از کشاورزی تا طبیعت، تفریحات، زیارت و ورزش موجب جذب گردشگر خواهد شد. بهترین نقطه ای که فرهنگ یک کشور منتقل و شناسایی شود، گردشگری است. هر گردشگر در بازگشت از ایران تبدیل به سفیر فرهنگی برای کشور شده است.

مونسان با بیان اینکه "ایجاد نشاط اجتماعی یکی از وظیقه دولت ها است" تاکید کرد: گردشگری بهترین ابزار برای ایجاد این نشاط است. علی رغم اینکه درباره گردشگری زیاد صحبت می شود، اما هنوز در اولویت های اول کشور قرار نگرفته است. تبلیغات و برندسازی از مهم ترین بخش های کشور است، چگونه زمانی که هیچ کار تبلیغاتی در خارج از کشور انجام نمی شود انتظار جذب گردشگر داریم.

معاون رئیس جمهور گفت: کشورهای شناخته شده گردشگری برای جذب هر گردشگر تا دو دلارهزینه تبلیغات می کنند، اما در ایران این رقم بسیار ناچیز است و با توجه به تهدیدات مختلفی که از کشورهای خارجی وجود دارد، در بازارهای هدف بازنگری انجام دادیم و سعی داشتیم با تغییر این بازارها کمبود گردشگر را جبران کنیم.

مونسان افزود: علی رغم همه بی مهری ها صنعت گردشگری ما روزهای بسیار خوبی را در آینده خواهد دید. سعی شده در محصولات گردشگری تنوع ایجاد شود، یکی از آن محصولات طبیعت گردی و بوم گردی است. حدود یک میلیون و ۵۶۰ واحد اقامت بوم گردی در کشور فعال است و توانسته کمبود اقامتگاه را در ایران پوشش دهد.

وی خاطرنشان کرد: به زودی طرح جامع ملی گردشگری که در کمیسیون های ملی دولت در حال بررسی است، به صحن مجلس خواهد آمد و امیدواریم با تصویب این طرح راهبرد گردشگری کشور بیشتر تبیین شود.

کد خبر 379676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.