رسیدگی به شکایات ایثارگران با اجرای کامل قوانین کمیسیون ماده ۱۶

«محمود پاکدل» با تأکید بر اجرای کامل قوانین مربوط به کمیسیون ماده ۱۶ توسط بنیاد شهید گفت: تمام دستگاه‌ها موظف به اجرای قوانین مربوط به ایثارگران هستند تا شکایتی به دیوان عدالت اداری صورت نگیرد.

به گزارش ایمنا، محمود پاکدل، معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران در صد و هفتاد و سومین نشست شورای مشاوران وزرا با اشاره به نزدیکی هفته قوه قضاییه و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر اظهار کرد: ایثارگران زیادی در قوه قضاییه مشغول به کار هستند که ظرفیت خوبی برای حل مشکلات ایثارگران است، از این‌ رو اگر کارگروهی در دبیرخانه شورای مشاوران وزرا، برای حل مشکلات ایثارگران در قوه قضاییه تشکیل شود بسیار مؤثر خواهد بود.

وی با اشاره به وحدت رویه در قوه قضاییه و تطابق عملکرد این دستگاه با قوانین یادآور شد: رأی هر قاضی در هر حکمی نهایی است ولی اگر مسوولان مربوطه در بنیاد احساس می‌کنند قوانین در خصوص ایثارگران نیاز به اصلاح دارد بهتر است پیشنهادات خود را به مجلس شورای اسلامی ارائه دهند. بنیاد شهید و امور ایثارگران و سایر دستگاه‌ها نسبت به اجرای قوانین مرتبط با ایثارگران مسئولیت دارند در غیر این صورت قوه قضاییه به آن‌ها رسیدگی می‌کند؛ در تمامی کشورها، پس از تنظیم قانون، زمان اجرایی و بار مالی آن مشخص می‌شود، اگر انتظار داریم قوانین به‌صورت کامل اجرایی شود باید بودجه و بار مالی آن نیز در نظر گرفته شود.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید با تأکید بر اجرای کامل قوانین مربوط به کمیسیون ماده ۱۶ توسط بنیاد گفت: تمامی دستگاه‌ها موظف به اجرای قوانین مربوط به ایثارگران هستند تا شکایتی به دیوان عدالت اداری صورت نگیرد، بنیاد نیز حسب وظیفه در کمیسیون ماده ۱۶ به شکایات رسیدگی می‌کند ولی همه باید تلاش کنیم تا این شکایات کمتر شود که در این راستا از تشکیل شعبه‌ای در قوه قضاییه برای اجرای احکام ماده ۱۶ تقدیر می‌کنیم.

در ادامه این نشست حسین داوودی مشاور امور ایثارگران در قوه قضاییه با ارائه گزارشی از اقدامات اجرایی برای ایثارگران در این سازمان گفت: قوه قضاییه ۱۴ هزار و ۱۵۴ ایثارگر دارد که از این تعداد ۲۲۷ نفر شهید، ۳۲۷ نفر آزاده، دو هزار و ۷۶۱ نفر جانباز و پنج هزار و ۵۷۲ نفر رزمنده هستند و مابقی را خانواده‌های شهدا و جانبازان تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: پیگیری‌های بحث بیمه تکمیلی، اجرای ماده ۵۱، صدور و ابلاغ بازنشستگی، گزارش عملکرد حوزه‌های سازمانی و دستگاه‌ها، شناساندن ظرفیت دستگاه قضایی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران قوه قضاییه در کل کشور، مناسب‌سازی محیط‌های دستگاه قضایی برای ایثارگران، استخدام و مجوزها برای ایثارگران، پیگیری احکام کمیسیون ماده ۱۶ و... از جمله اقدامات دفتر مشاور امور ایثارگران در قوه قضاییه است.

کد خبر 379675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.