سهم خود را از گردش مالی گردشگری جهان پیگیری کنیم

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه داشته‌های اصفهان در حوزه صنایع دستی بی نظیر است، گفت: باید سهم خود را از گردش مالی گردشکری در جهان پیگیری و فضای مناسب را برای ورود گردشگران فراهم کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فتح‌الله معین ظهر امروز (سه‌شنبه) در نخستین اجلاس روسای کمیسیون‌های گردشگری شوراهای اسلامی کلانشهرهای کشور در اصفهان با بیان اینکه قبل از انقلاب اصفهان به عنوان یکی از اصلی‌ترین مقاصد گردشگری ایران بود، اظهار کرد: در دوران جنگ تحمیلی به دلیل اصابت بمب به ۴۰۰ نقطه در شهر اصفهان تعداد گردشگران این شهر به نصف کاهش یافت.

وی  با بیان اینکه در آن زمان تولید و فروش صنایع دستی نیز رونق خوبی داشت، افزود: این هنرمندان از همه نقاط دنیا سفارش کار  و درآمد خوبی را از محل فروش این صنایع داشتند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه امروزه سهم هنرمندان اصفهان از بازار جهانی صنایع دستی علی رغم همه ظرفیت‌های موجود بسیار ناچیز است، ادامه داد: این در  حالی است که مسئولانی که از دیگر کشورها به اصفهان سفر می‌کنند از داشته‌های اصفهان در حوزه صنایع دستی و گردشگری حیرت زده می‌شوند و این ظرفیت را بهترین منبع درآمدی می‌دانند.

وی با بیان اینکه داشته‌های اصفهان در حوزه صنایع دستی بی نظیر است، تصریح کرد: باید سهم خود را از گردش مالی گردشکری در جهان پیگیری  و فضای مناسب را برای ورود گردشگران فراهم کنیم.

کد خبر 379673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.