غدا هیجاوی: عنوان شهر جهانی، مسئولیت سنگینی است

رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی گفت: شهرهای خلاق صنایع دستی باید با هم همکاری و محیط مناسبی را برای فعالان صنایع دستی فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، غادا هیجاوی امروز _سه شنبه ۲۸ خرداد ماه_ در آیین افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی اظهار کرد: افتخار من است که برای دومین بار در اصفهان، شهرخلاق صنایع دستی حاضر می شوم. اصفهان یک شهر جهانی فرهنگی و تاریخی است که اکنون به شبکه شهرهای جهانی پیوسته و باید به تعهد خود به عنوان شهر جهانی صنایع دستی پاسخ دهد.

رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی ادامه داد: شهرهای خلاق صنایع دستی باید با هم همکاری و محیط مناسبی را برای فعالان صنایع دستی فراهم کنند. اصفهان باید در آینده نزدیک با دیگر شهرهای جهانی تعامل داشته باشد. در سال ۲۰۱۶ اصفهان میزبان خوبی برای شهر های جهانی صنایع دستی بود و این نشان دهنده قابلیت بالای این شهر است.

وی با بیان اینکه "امیدوار بودم اصفهان میزبان سیاست گذاران و فعالان صنایع دستی از سایر شهرهای خلاق هم در این رویداد باشد" خاطرنشان کرد: عنوان شهر جهانی یک مسئولیت سنگین است و شهرها پس از کسب این عنوان باید سخت تر کار کنند تا این عنوان حفظ شود.

تعداد بالا شهرهای ثبت شده در ایران نشان دهنده شکوه صنایع دستی در ایران است

هیجاوی با بیان به اینکه شهرهای خلاق باید یک گزارش دوساله را به شورای جهانی صنایع دستی ارائه دهند، افزود: برخی از شهرهایی که بیشتر از یک صنایع دستی در آن کار می شود، عنوان شهر تخصصی صنایع دستی را کسب می کنند که اصفهان جز این دسته شهرها است. تا کنون فقط ۳۸ شهر در کل جهان به عنوان شهر جهانی صنایع دستی انتخاب شده است و ۳۰ شهر از آسیا و اقیانوسیه هستند و از این تعداد ۱۰ شهر در ایران واقع شده است. تعداد بالای شهرهای ثبت شده در ایران نشان دهنده شکوه صنایع دستی در این کشور است و مهم تر از آن، توجهی است که مردم به ارزش های متنوع صنایع دستی دارند.

رئیس بخش آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی گفت: افتخار ایرانی ها و نگاه ویژه کارآفرینان به صنایع دستی شاخص مشخصی برای توسعه صنایع دستی است. البته این امر نیازمند حمایت دولت از صنایع دستی به عنوان گنجینه مهم ملی است. صنایع دستی به عنوان یک ابزار فرهنگی ثابت کرده است که تاثیرگذاری بالایی در جوامع بشری دارد.

وی تصریح کرد: همانطور که امروز در این نمایشگاه می‌بینیم، بخش صنایع دستی و گردشگری در ایران بسیار خوب در کنار یکدیگر کار می کنند. به اصفهان و تمام شهرهای صنایع دستی جهانی در ایران تبریک می گویم.

کد خبر 379672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.