نوروزی: نباید اقتصاد فرهنگ ما صرفاً مصرفی باشد

شهردار اصفهان گفت: نباید اقتصاد فرهنگ ما صرفاً مصرفی باشد بلکه باید مولد نیز باشد، مسئولان باید راه را برای شهرهایی که ظرفیت گردشگری دارند باز کنند تا بتوانیم فرهنگ تولیدی نیز داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی امروز _سه شنبه ۲۸ خرداد ماه_ در آیین افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی ضمن ابراز خوشحالی برای میزبانی اصفهان از این نمایشگاه اظهار کرد: حضور عالی‌ترین مقام استان، یعنی استاندار اصفهان در این مراسم، همچنین حضور بیش از شصت مهمان خارجی در مراسم اصفهان و همچنین علی مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، نشان دهنده اهمیت این مراسم است.

نوروزی با اشاره به اینکه اصفهان دارای منابع بسیاری برای جذب گردشگران است، ادامه داد: اصفهان شهری جهانی و از موهبت‌های هنری، طبیعی و تاریخی بسیاری برخوردار است.

نوروزی با بیان اینکه اصفهان عضو شهر های یونسکو است، گفت: هر نقطه از شهر، حکم یک چاه برای تولید سرمایه از طریق گردشگری و صنایع دستی را دارد.

شهردار اصفهان گفت: اصفهان مانند یک ستاره است و باید به کمک مابقی شهرها، یک کهکشان را تشکیل بدهد تا ظرفیت گردشگری افزایش یابد. باید دست از نگرش منطقه‌ای برداریم و جهانی بیندیشیم تا بتوانیم تمام ارگان‌ها را برای گردشگری در بخش‌های خصوصی و دولتی همراه کنیم.

وی در خصوص ظرفیت‌های گردشگری ایران بیان کرد: ما می‌توانیم با وجود تمام مشکلاتی که در کشور وجود دارد، ظرفیت گردشگری را بالاتر ببریم. کشور ما از منابع بسیاری برخوردار است که می‌تواند گردشگرهای بسیاری را به خود جذب کند.

نوروزی با بیان اینکه نباید اقتصاد فرهنگ ما صرفاً مصرفی باشد بلکه باید مولد نیز باشد، خاطرنشان کرد: مسئولان باید راه را برای شهرهایی که ظرفیت گردشگری دارند باز کنند تا بتوانیم فرهنگ تولیدی نیز داشته باشیم.

کد خبر 379671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.