الهیاری: میدان نقش جهان را به عنوان بازار جهانی ثبت خواهیم کرد

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: امیدواریم که اصفهان به شهر جهانی گردشگری تبدیل شود و در گام بعدی این طرح تلاش می کنیم که میدان نقش جهان اصفهان را به عنوان بازار جهانی ثبت و به دنیا معرفی کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فریدون الهیاری امروز _سه شنبه ۲۸ خرداد ماه_ در آیین افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی اظهار کرد: این دوره از نمایشگاه رویکردهای متنوعی دارد؛ همراهی صنعت گردشگری و صنایع دستی در این دوره، بیانگر رویکرد جدی این سازمان به گردشگری خلاق است.

وی با بیان اینکه تلاش می کنیم که اصفهان به یکی از قطب های گردشگری تبدیل شود، ادامه داد: در این دوره از نمایشگاه بین المللی گردشگری از ۱۳ شهر و ۱۵ کشور دعوت شد تا در این رویداد حضور داشته باشند.

الهیاری اظهار امیدواری کرد که اصفهان به شهر جهانی گردشگری تبدیل شود و گفت: در گام بعدی این طرح تلاش می کنیم که میدان نقش جهان اصفهان را به عنوان بازار جهانی ثبت و به دنیا معرفی کنیم.

ایران با گردشگری مطلوب فاصله زیادی دارد

همچنین در ادامه این مراسم مسعود گلشیرازی، رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه نمایشگاه گردشگری فرصت بسیار عالی برای اصفهان است، اظهار کرد: اصفهان نه تنها نصف جهان است، بلکه داستان های ناگفته زیادی دارد؛ داستان هایی که هر گردشگری از آن صدها خاطره خواهد ساخت.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به آمارهای اقتصادی گردشگری، گفت: ۱۰.۴ درصد تولید ناخالص جهانی مربوط به گردشگری است و از هر ۱۰ شغل در دنیا یک شغل مرتبط با این صنعت می شود. ۱.۶ تریلیون دلار از صادرات جهانی را گردشگری در بر می گیرد که ۶۶ درصد از کل صادرات جهانی را شامل می شود.

وی افزود: هرساله سازمان جهانی گردشگری شعاری را انتخاب می کند و هدف از آن افزایش آگاهی جامعه بین المللی در قبال گردشگری است. در سه سال اخیر شعارهای "گردشگری برای همه"، "گردشگری و توسعه پایدار" و "گردشگری و تحول دیجیتال" انتخاب شده است.

گلشیرازی ادامه داد: ترکیه ۲۶ میلیون گردشگر در سال و ایران ۶.۵ گردشگر دارد که درآمد حاصل از حضور این گردشگران در ایران ۴.۱ میلیارد دلار  است و این موضوع نشان می دهد که ایران با گردشگری مطلوب فاصله زیادی دارد. باید برای ورود گردشگر تلاش و در این راستا برنامه ریزی کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی تاکید کرد: دربرنامه ششم توسعه باید درآمد گردشگری به ۱۰ میلیارد دلار در سال و حضور ۱۳ میلیون نفر در کشور می رسید. در حالی که سهم گردشگری در کل درآمد ملی ما فقط پنج درصد است.

گلشیرازی با اشاره به الزامات توسعه گردشگری گفت: تدوین برنامه اقدام توسعه گردشگری ایران با هدف جذب ۲۰ میلیون گردشگر در سال، تدوین تقویم گردشگری استان، طراحی رویدادها در زمانی که گردشگر کمتری وارد ایران می شود، برندسازی گردشگری شهری اصفهان و توسعه زیرساخت های اقامتی، پذیرایی، تفریحات، سرگرمی و لجستیگ گردشگری از جمله این الزامات است. ضمن اینکه زیرساخت های بازاریابی دیجیتال گردشگری باید توسعه یابد.

کد خبر 379665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.