۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۹
طرح "اصفهان ۲۰۲۰" ملی شد

طرح اصفهان ۲۰۲۰ با هدف توسعه فراصنعتی، توسعه پایدار شهری و ارتقای شاخص توسعه انسانی در اولین روز از یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رییس کمیسیون امور حقوقی، اقتصادی و گردشگری شورای شهر اصفهان گفت: طرح "اصفهان ۲۰۲۰" با دستور مستقیم رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور تاییدیه ثبت ملی را اخذ کرد. همچنین طبق صحبت های صورت گرفته بنا شد که این طرح در سازمان های جهانی نیز ثبت شود. 

نصیر ملت در حاشیه رونمایی از طرح اصفهان ۲۰۲۰، شهر گردشگری، هنر و میراث فرهنگی" در نمایشگاه بین المللی گردشگری اصفهان اظهار کرد: امروز شاهد آغاز فعالیت های اجرایی ستاد این طرح بودیم.  طرح "اصفهان ۲۰۲۰" نتیجه ۹ ماه زحمت گروه های متخصص و فعال در حوزه گردشگری و صنایع دستی بود. امیدواریم این طرح با اجرای درست و کامل بتواند نقطه عطف تحول توسعه شهر اصفهان شود.

رییس کمیسیون امور حقوقی، اقتصادی و گردشگری شورای شهر اصفهان ادامه داد: طرح "اصفهان ۲۰۲۰" با دستور مستقیم رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور تاییدیه ثبت ملی را اخذ کرد. همچنین طبق صحبت های صورت گرفته بنا شد که این طرح در سازمان های جهانی نیز ثبت شود.

وی با بیان اینکه "در این طرح توجه ویژه به ظرفیت های موجود در شهر اصفهان در حوزه های گردشگری شده است" خاطرنشان کرد: استفاده از آثار هنرمندان شاخص در راستای جذب گردشگر از دیگر اهداف این طرح است. این طرح تلاش دارد با تمرکز بر ظرفیت های مختلف اصفهان در چهار بخش هنری یعنی صنایع دستی، موسیقی، تجسمی و تصویری بتواند شرایط افزایش زیست پذیری و ارتقا کیفیت زندگی شهروندان را فراهم کند.

وی نقطه قوت طرح "اصفهان ۲۰۲۰" را مشارکت همه ذی نفعان صنعت گردشگری در آن دانست و عنوان کرد: همه گروه های فعال در بخش خصوصی و دولتی در این طرح به کار گرفته شدند و تمام تاکتیک ها با این گروه ها به جمع بندی رسید تا سال ۲۰۲۰ دروازه ای برای شهر اصفهان در جهت توسعه مبتنی بر ظرفیت های گردشگری و هنری باشد. ۲۰۲۰ یک سال نمادین اما دروازه طلایی اصفهان خواهد بود که با اجرای درست سیاست ها، پروژه ها و رویدادها حرکت اصفهان روی ریل توسعه پایدار قرار گیرد.

همه مردم در "اصفهان ۲۰۲۰" نقش خواهند داشت

همچنین دبیراجرایی طرح "اصفهان ۲۰۲۰ شهر گردشگری، هنر و میراث فرهنگی" نیز گفت: امروز توانستیم رویداد جهانی "اصفهان ۲۰۲۰" را توسط رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور به ثبت ملی برسانیم.

پیروز ارجمند با اشاره به پروژه های "اصفهان ۲۰۲۰" توضیح داد: برخی از پروژه های این طرح در سال ۲۰۲۰ به بهره برداری خواهد رسید و برخی دیگر در سال های بعد، اما نقطه آغاز کار این سال خواهد بود. عموم پروژه ها با رویکرد شهری و در راستای هنر، گردشگری و میراث فرهنگی طراحی شده است.

وی با بیان اینکه " طرح "اصفهان ۲۰۲۰" در کل محلات اصفهان پیگیری خواهد شد" افزود: این طرح فقط مربوط به یک محله نیست و تمام مردم اصفهان در آن نقش خواهند داشت. اصفهان یک شهر جهانی بوده و خدمت به مردم اصفهان، خدمت به میراث جهانی است.

کد خبر 379663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.