انعقاد قرارداد خرید ٥٠٠ دستگاه مینی‌بوس

معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهردار تهران از انعقاد قرارداد ۵۰۰ دستگاه مینی‌بوس خبر داد و گفت: امروز (سه‌شنبه) نخستین سری از مینی‌بوس‌های خریداری شده، تحویل داده شد.

به گزارش ایمنا، محسن پورسیدآقایی، امروز (سه‌شنبه) در آیین بهره‌برداری و توسعه ناوگان شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران بر ضرورت توسعه ناوگان عمومی شهر اعم از ناوگان ریلی و اتوبوسرانی تاکید کرد و با اشاره به نقش مینی‌بوس‌ها به‌عنوان یک مُد حمل ‌و نقلی در شهر تهران، اظهار کرد: متاسفانه در دوره‌ قبل در موضوع توسعه و نوسازی مینی‌بوس‌ها غفلت شد و تمام خطوط به اتوبوس تبدیل شد.

معاون حمل ‌و نقل و ترافیک شهردار تهران تصریح کرد: برای جلوگیری از تولید آلودگی مینی‌بوس‌های فرسوده، به‌جای حل مسئله، صورت‌مسئله را پاک کردند و مینی‌بوس را به‌غلط از چرخه حمل‌ و نقل عمومی حذف کردند.   این اقدام اشتباه بود چراکه نباید در تمامی مسیرها یک خط اتوبوس راه‌اندازی کنیم.

پورسیدآقایی گفت: با مطالعه بر روی ظرفیت‌ها و خطوط حمل ‌و نقل عمومی در پایتخت، مسیرهای مینی‌بوس تعیین شد و نهایتا در برنامه پنج ساله شهرداری مندرج شد چه خطوطی ظرفیت استفاده از مینی‌بوس را دارد.

وی با اشاره به اینکه خرید و تامین ٨٠٠ دستگاه مینی‌بوس که مجهز به فیلتر دوده هستند تا پایان سال در دستور کار شهرداری تهران قرار دارد، تصریح کرد: امروز نخستین سری از مینی‌بوس‌های خریداری شده تحویل و قرارداد ٥٠٠ دستگاه مینی‌بوس دیگر امروز منعقد خواهد شد.

معاون حمل ‌و نقل و ترافیک شهردار تهران از تجهیز اتوبوس‌های پایتخت به فیلتر دوده خبر داد و افزود: فیلتر دوده، تکنولوژی ثابت شده‌ای است که تجربه‌ موفق آن در تمام دنیا تایید شده و در حال حاضر ١٠٠ دستگاه فیلتر دوده خریداری‌ شده و تا پیش از شروع سال تحصیلی بر اتوبوس‌های پایتخت نصب می‌شوند.

پورسیدآقایی خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته در خصوص طرح نوسازی اتوبوس‌ها، با هماهنگی که با دولت صورت گرفته، مقرر شد میزان صرفه‌جویی حاصل از هر اتوبوسی که از رده خارج و گازسوز می‌شود به رقم ١٤٢ هزار دلار رسید، برای نوسازی اختصاص یابد.

وی اظهار کرد: بر اساس این مصوبه، وزارت نفت متعهد شد به هر شرکت خصوصی که اتوبوس گازسوز جدید خریداری کند ١٤٢ هزار دلار به‌عنوان صرفه‌جویی سوخت پرداخت کند که بر این اساس با سرمایه‌گذار و حمایت دولت، قفل نوسازی اتوبوس‌های پایتخت خواهد شکست.

کد خبر 379643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.