مکان‌های نحس بیروت به فضای سبز تبدیل شد!

شهروندان پایتخت کشور لبنان خواهان اصلاح طراحی فضاهای شهری و ایجاد مکان‌هایی با قابلیت استفاده بیشتر هستند.

 به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پس از تخریب خانه‌های قدیمی در پایتخت کشور لبنان، بیروت، فضاهای خالی زیادی بر جا مانده‌ است که این روزها به محل پارک خودروهای ساکنان شهر تبدیل شده‌ است. برخی از شهروندان بیروت بر این باورند که این فضاهای خالی باعث نحسی و بدیمنی برای آن‌ها می‌شود و در نتیجه خواهان توسعه یا تغییر کاربری آن‌ها، تا زمان ساخت مجدد به عنوان محل سکونت هستند. در این راستا طراحان شهری پیشنهاد کردند که ساختاری نظیر سایبان در محل پارک خودروها ساخته شود و به عنوان فضای سبز مورد استفاده قرار بگیرد. در نتیجه با استقبال از این طرح، معماران و حتی شهروندان زیادی شروع به اصلاح فضاهای داخلی پارکینگ‌های شهر کردند.

پیاده‌سازی این طرح‌ها بسیار کم هزینه و آسان بود و به صورت ساختارهایی داربستی روی فضای پارک خودروها، به عنوان طبقه دوم، در بسیاری از نقاط شهر انجام شد. ساکنان نیز در طراحی و پیاده سازی این پروژه سهیم بودند و بر اساس سلیقه خود برای ساخت این فضاهای عمومی تصمیم ‌گرفتند؛ به عنوان مثال برخی از آن‌ها در این فضاها حتی برای پرنده‌ها آشیانه ‌ساختند یا وسایل بازی کودکان  را در این فضاها قرار ‌دادند.

برنامه‌های مشابه زیادی در بسیاری از نقاط جهان در جهت توسعه شهری اجرا شده است. به عنوان مثال در کشور هلند، مقامات دولتی شهر لاهه ساکنان شهر را به استفاده کم‌تر از خودروهای شخصی و جایگزین کردن آن با حمل‌ونقل عمومی تشویق کرده‌اند. بسیاری از ساکنان این شهر، از این پیشنهاد استقبال کردند و تصمیم گرفتند فضاهای خالی مقابل محل سکونت خود را که قبلا برای پارک خودروها استفاده می‌شد، به فضای سبز تبدیل کنند.

کد خبر 379640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.