۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۲
یک شهر برای پیاده‌روی

شهر "بروژ" واقع در کشور بلژیک یکی از شهرهای کوچک اما جذاب برای گردشگری است؛ تاریخ در شهر بروژ همواره زنده است و به همین دلیل تبدیل به یک کارت پستال واقعی شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شهر بروژ، مرکز استان فلاندری غربی و در شمال غربی بلژیک واقع شده که همواره یکی از شهرهای مهم برای تمامی ادوار تاریخ محسوب شده است.

قلعه‌ها و دژ های بلند آهنی این شهر، بعد از فتح شهر توسط ژولیوس سزار به وجود آمدند؛ سکونت در بروژ به قرن نهم و دهم میلادی و در زمان قرون وسطی باز می‌گردد و همچنان ساختمان‌های بلند به سبک معماری گوتیک در این شهر وجود دارند و قابل استفاده نیز هستند

بروژ، از حملات جنگ جهانی اول و دوم جان سالم به در برد؛ در قرن نوزدهم و با از بین رفتن آبراه‌های این شهر، ساخت ساختمان‌های بزرگ در این شهر ممنوع شد و همین امر باعث شد تا همان ساختمان‌ها، قلعه و دژها، همچنان قابل سکونت باقی بمانند

بروژ، تلفیقی از آمستردام و ونیز است، به همین خاطر تردد در این شهر یا توسط قایق‌ها در کانال‌های آبی انجام می‌شود و یا باید سرتاسر این شهر را به وسیله دوچرخه و کالسکه گشت؛  سنگفرش‌های این شهر که قدمتشان همپای قدمت شهر است، بهانه خوبی برای پیاده قدم زدن در سر تا سر این شهر کوچک است.

خانه قرون وسطایی در کوچه پس کوچه‌های شهر همچنین قدم زدن کنار آبراه‌های این شهر به خصوص در نور شب، تجربه جذابی از پیاده‌روی در این شهر را فراهم می‌کند.

میدان گروت مارکت، یکی از میدان‌های اصلی این شهر است که برج "ناقوس بلفری" را با ارتفاع ۸۳ متر در دل خود جای داده، همچنین خانه تاریخی "هوب بیلدین" که زمانی یکی از شعبه‌های بانک تاریخی مدیچی بوده نیز با عبور از یکی از پل‌های سنگی این شهر، پذیرای گردشگران است.

کد خبر 379633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.