پلیس فتا: استفاده از رمز یکبار مصرف را جدی بگیرید

 رییس پلیس فتای استان اصفهان گفت: در صورت فعال نکردن رمز دوم کارت اگر شهروندان با پیامک‌های تخلیه حساب بانکی خود مواجه شدند تعجب نکنند چرا که باید قبل از این اتفاق ناگوار باید تمهیدات لازم برای ایمنی را انجام دهند.

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص الزام کاربران به استفاده از رمز یکبار مصرف اظهار کرد: تحقیقات نشان داده که در فضای سایبری بیش از ۸۰ درصد جرایم ما مربوط به جرایم اقتصادی است.

وی با بیان اینکه بیشتر جرایم اقتصادی صورت گرفته مربوط به برداشت‌های غیرمجاز از حساب‌های مردم است، افزود:  در حوزه انتشار بدافزارها، آلودگی تجهیزات دیجیتال شهروندان و درگاه‌های جعلی فیشینگ و تجهیزات سرقت اطلاعات مانند اسکیمر نسبت به قبل افزایش داشته است.

رییس پلیس فتای استان اصفهان با بیان اینکه افزایش این تهدیدات می‌تواند از عوامل افزایش جرایم در حوزه برداشت‌های غیرمجاز از حساب شهروندان باشد، تصریح کرد: یکی از راه‌های موثر در کاهش جرایم اقتصادی اعمال قانون استفاده از رمز دوم یکبار مصرف است، افزود: بانک‌ها در یک مقطع زمانی ملزم به اجرای این قانون از ابتدای خردادماه شدند که این الزام برداشته شد اما همه بانک‌ها آماده ارائه این سرویس هستند.

سرهنگ مرتضوی با بیان اینکه در آمارهای دو ماهه امسال، ۲۶۷ درصد جرایم برداشت از حساب شهروندان افزایش داشته است، خاطرنشان کرد: در شرایطی که برداشت‌های غیرمجاز در سال قبل ۳۰۰ درصد افزایش داشت علاوه بر آن امسال بازهم شاهد ۲۶۷ درصد افزایش در این زمینه بوده‌ایم.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از رمز دوم یکبارمصرف برای شهروندانی که از پرداخت‌های اینترنتی استفاده می‌کنند، تصریح کرد: توصیه ما به شهروندانی که در کسب‌وکارهای اینترنتی هستند یا تراکنش و نقل و انتقال بالایی در سیستم بانکی دارند، فعال کردن رمز دوم  با مراجعه به بانک‌های عامل است.

رییس پلیس فتای استان اصفهان با بیان اینکه تمام بانک‌ها این سرویس را ارائه می‌دهند، افزود: در صورت فعال نکردن رمز دوم کارت اگر شهروندان با پیامک‌های تخلیه حساب بانکی خود مواجه شدند، تعجب نکنند چرا که باید قبل از این اتفاق ناگوار باید تمهیدات لازم برای ایمنی را انجام دهند.

وی با بیان اینکه برای فعال کردن رمز دوم تنها یک بار نیاز به مراجعه بانک است، اظهار کرد: بر روی گوشی‌های موبایل سازوکار تغییر و گرفتن رمز ایجاد شده که اکثر بانک‌ها در این زمینه اپلیکیشن خاصی دارند که بهتر است شهروندان برای دریافت آن به بانک مراجعه کنند.

کد خبر 379632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.