۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۲
از بازآرت تا افتتاح گالری

زندگی پرمشغله و ماشینی امروزی، گرفتاری ها و دغدغه های روزمره ، وابستگی شدید به گوشی‌های تلفن همراه و بازی‌های کامپیوتری، همه و همه باعث شده تاعلاقه به هنر و پیگیری جدی آن به ویژه در میان جوانان بسیار کمرنگ باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، الناز رجبیان، از معدود جوانان امروزی است که هنر را به عنوان دغدغه اصلی اش دنبال می کند و برای رواج و گسترش آن در میان همسالان خود می کوشد. تا آنجا که در سال ۹۳  بازآرت را برای عرضه دست سازه‌های هنری هنرمندان جوان راه اندازی کرد و با گسترش فعالیت هایش، اکنون مدیریت گالری هنری را نیز تجربه می کند.          

رجبیان متولد سال ۱۳۶۹ در اصفهان و فارغ التحصیل حقوق بین الملل است. او اکنون مدیریت گالری هنرهای تجسمی اکنون، نگارخانه صفوی، کافه بازآرت و موسسه بازآرت ( بنیاد دست سازه های هنری ) را بر عهده دارد.               

بازآرت چگونه متولد شد ؟ 

موسس بازآرت پیرامون راه اندازی آن به ایمنا گفت :" من همیشه جمعه بازار هنری تهران که در پارکینگ پروانه برگزار می شد را دوست داشتم و خلأ آن را در اصفهان احساس می کردم. در همین راستا در اسفند ۹۳، اولین بازآرت با ۲۰ غرفه در مجموعه فرهنگی فرشچیان برگزار شد که در طول یک سال به ۲۵۰ غرفه در مناطق مختلف شهر و با هدف عرضه و ارایه دست سازه‌های هنری بدون واسطه از طریق کارآفرینان جوان و خلاق و هنرمندان اصفهانی شکل گرفت. "

رجبیان با اشاره به دستاوردهای بازآرت ادامه داد: " بازآرت به مرور فضایی شد برای هنرمندانی که دست سازه های هنری خلق می کردند و کارهایشان پیش از آن تنها در فضای مجازی و یا به شکل دستفروشی ارایه میشد و حالا یک بستر مناسب ایجاد شده بود برای عرضه تولیداتشان در یک پاتوق فرهنگی و هنری و در بین دوستداران هنر در اصفهان. بعدها خیریه ها به بازآرت وارد شدند و موسسات دولتی و غیر دولتی در بازآرت جایی پیدا کردند. موسیقی زنده، دیوار گرافیتی و نقاشی هم اضافه شد و کم کم یک فستیوال هنری شکل گرفت. " 

گالری اکنون و هنرهای تجسمی مدرن 

بعد از بازآرت، این جوان اصفهانی راه اندازی گالری اکنون را تجربه می کند. او درباره تاسیس گالری اکنون ، این گونه گفت : "بعد از بازآرت تصمیم گرفتم گالری تاسیس کنم و این علاقه برمی گشت به دوران کودکی من که مادرم مدیر هنرستان بود و همیشه دوست داشتم یک فضای دایمی برای ارائه هنر داشته باشم. ترجیح دادم در شاخه هنرهای تجسمی کار کنم و بر همین اساس، گالری اکنون در اسفند سال ۹۴ افتتاح شد و تا کنون بیش از صد نمایشگاه از هنرمندان سراسر کشور و همچنین نمایشگاه های بین المللی داشتیم. " 

رجبیان درباره تفاوت فعایت های گالری اکنون و نگارخانه صفوی که مدیریت آن را نیز برعهده دارد به ایمنا گفت: " گالری اکنون در زمینه هنرهای تجسمی مدرن فعالیت می کند ولی نگارخانه صفوی در زمینه معماری و خلاقیت و برگزاری نمایشگاه فعال است. مثل همکاری اخیرمان با دانشگاه معماری باهاوس آلمان. در گالری اکنون سعی می کنیم با هنرمندان جوان و با استعداد که کمتر دیده و شناخته شده اند کار کنیم تا آثارشان را به نمایش بگذاریم. در این گالری بخشی داریم با عنوان گالری پلاس که در آن آثار پیشکسوتان و هنرمندان مطرح را عرضه می کنیم و به فروش می‌رسانیم. "                               

آشنا کردن مردم تفلیس با اصفهان و فرهنگ آن 

دامنه فعالیت رجبیان به خارج از مرزها هم رسیده است. او بعد از سفری به تفلیس به این قضیه فکر می کند که چطور شهری همچون تفلیس که هم از نظر مساحت و هم فرهنگ و هنر از اصفهان کوچک تر است، توانسته اینقدر توریست پذیر باشد: "تصمیم گرفتم اصفهان و فرهنگ آن را به مردم تفلیس نشان دهم. یک نمایشگاه گروهی از عکس های عکاسان اصفهانی که از شهر اصفهان گرفته شده بود در یکی از معتبرترین گالری های عکس تفلیس برگزار کردم با هدف شناساندن اصفهان به مردمان تفلیس در جهت ترغیب آنها به سفر به این شهر و آشنایی با فرهنگ وتمدن آن. "  

انتشار مجله دیجیتالی پیک آرت

مدیر گالری اکنون در پاسخ به این سوال که اطلاع رسانی برنامه های این گالری و هنرکده صفوی چگونه انجام می شود به ایمنا گفت : " با انتشار مجله دیجیتالی پیک آرت، هم برنامه های گالری خودم و هم برنامه های سایر گالری های خصوصی اصفهان را اطلاع رسانی می کنم تا روزهای تعطیل، گالری گردی هم صورت بگیرد و مخاطبینی که علاقمند به گالری گردی هستند به راحتی بتوانند از برنامه های گالری ها مطلع شوند. "   

به صادر کردن محصولات هنرمندان اصفهانی فکر می کنم 

رجبیان در سال گذشته کافه بازآرت و فروشگاه بازآرت ( مکان دایمی برای فروش دست سازه های هنری ) را راه اندازی کرده و قصد دارد در بازآرت یک سایت بزرگ برای عرضه و فروش محصولات هنرمندان ایجاد کند تا همه هنرمندان علاقمند، دست کم یک پروفایل داشته باشند. 

او در این باره می گوید: "به صادر کردن محصولات هنرمندان به شهرها و کشورهای دیگر علاقمند به هنر ایرانی و آثار هنرمندان جوان فکر می کنم. در گالری اکنون هم تصمیم دارم روی برگزاری نمایشگاه های بین المللی تمرکز کنم. به زودی نمایشگاه هایی را در بیروت، دبی و کویت برگزار می کنیم. نمایشگاه بعدی مان هم نمایشگاه گروهی عکس در مونترال کاناداست. "                                                                             

کد خبر 379625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.