معرفی پتانسیل های گردشگری تخت فولاد در نمایشگاه

مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی تخت فولاد اصفهان از برگزاری ویژه برنامه «روایت» خبر داد و گفت: نشست هم‌اندیشی با اهالی فرهنگ، هنر و نخبگان اصفهان با موضوع گردشگری و معنویت در قالب ویژه برنامه «روایت» روز یکم تیرماه سال جاری در تکیه میرفندرسکی برگزار می شود.

سیدعلی معرک‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: در این برنامه نخستین بیانیه مردمی تخت فولاد اصفهان رونمایی می شود؛ این بیانیه حاصل یک کار تحقیقاتی و پژوهشی بر روی نظرات شهروندان و گردشگرانی که به مجموعه تخت فولاد مراجعه و یا در برنامه های آن حضور داشته اند.

وی از حضور مجموعه فرهنگی تخت فولاد در یازدهمین  نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان خبر داد و گفت: این مجموعه با حضور در نمایشگاه بین المللی گردشگری آخرین دستاوردها و اقدامات خود را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می‌دهد.

مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی تخت فولاد اصفهان خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه معرفی تخت فولاد به عنوان یکی از ظرفیت های گردشگری استان اصفهان انجام می شود.

وی با بیان اینکه مجموعه تخت فولاد عنوان یک گنجینه با ارزش است که به نام های مختلفی همچون وادی السلام اصفهان، دومین قبرستان بزرگ جهان تشیع و سومین قبرستان بزرگ جهان اسلام شهرت دارد، تصریح کرد:  به دلیل اماکن تاریخی و بقاعی که در مجموعه تخت فولاد هستند آن را می توان به عنوان یک نقطه استراتژیک شهری محسوب کرد.

معرک‌نژاد ادامه داد:  بیش از دو هزار نفر از شخصیت های مهم ملی و بین‌المللی ایران و اصفهان در این قبرستان مدفون هستند که ۸۵۰ نفر از این بزرگان فقیه و مجتهد، ۲۲۰ نفر شاعر و ۱۸ نفر از فیلسوفان و حکیمان هستند.

کد خبر 379610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.