آتش‌ در کمین مراتع سمیرم/فرونشست ٢٩ سانتیمتری اراضی استان البرز

در بسته امروز از راهدارخانه‌ای که قبل از بهره‌برداری فرسوده شد تا سرقت موبایل با سلاح سرد در یزد و مهار آتش‌سوزی در روستای طرمزد را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای مرکزی کشور شاهد رویدادهای مهمی در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی بود. در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهم‌ترین رویدادهای خبری را مرور می‌کنیم.

سرقت موبایل با سلاح سرد در یزد

یزد: منوچهر نصیری، فرمانده انتظامی یزد گفت: دو موتورسوار دریکی از محلات یزد پس از تعقیب یک پسر جوان در فرصت مناسب با وارد آوردن ضربه چاقو کنار گوش او نسبت به سرقت تلفن همراه وی اقدام کردند. حال عمومی این شهروند مساعد گزارش‌شده و دستگیری سارقان به‌صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار دارد.

بیش از سه هزار فرصت شغلی در اردکان در معرض خطر قرار دارد

یزد:  بهروز شهابی زاد، فرماندار اردکان با اشاره به اینکه در صورت عدم بهبود شرایط تولید محصولات کنجدی اردکان و به‌روزرسانی آن مطابق ذائقه‌های جدید، بیش از سه هزار فرصت شغلی به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در معرض خطر قرار خواهد گرفت.

تلاش دوباره یزد برای ثبت جهانی فناوری ساخت بادگیر

یزد: سید مصطفی فاطمی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان یزد گفت: تلاش برای ثبت فناوری ساخت بادگیرهای یزد از ۱۰ سال پیش آغازشده اما به علت اعتراض بعضی کشورها که مهم‌ترین آن‌ها امارات است این پرونده از فهرست ثبت خارج شد.در حال حاضر کارشناسان یزدی در حال جمع آوری مستندات لازم برای ارسال دوباره این پرونده به یونسکو هستند. با توجه به تبلیغات اخیر امارات و تلاش‌های این کشور برای ثبت بادگیرها، نگرانی وجود ندارد چون این کشور هم مانند ایران باید مستندات لازم را ارائه کند.

**********************************************************************************************************

کاهش خروجی سد زاینده‌رود از اول تیرماه

اصفهان: حسن ساسانی، معاون حفاظت و بهره‌برداری آب منطقه‌ای استان اصفهان گفت: تا پیش از این، خروجی آب سد، ۱۰۰ متر بر ثانیه بود که تصمیم بر کاهش آن گرفته شد و ظرف ۳ الی ۴ روز آینده با تأمین نیاز کشاورزان غرب اصفهان، این خروجی باز هم کاهش خواهد یافت.

آزار پسر چهار ساله در اردستان

اصفهان: مرضیه فرشاد، مدیرکل بهزیستی استان اصفهان گفت: یکی از شهروندان از آزار جسمی پسر چهار ساله در اردستان خبر داد که این کودک به گفته پزشکان دچار پارگی ریه بر اثر ضرب و شتم شده است.

احتمال آتش‌سوزی در مراتع افزایش یافته است

اصفهان: عزت‌الله مرادی، ​رییس منابع طبیعی شهرستان سمیرم گفت: به دلیل افزایش حجم پوشش گیاهی در مراتع و آغاز فصل تابستان و خشکیدگی علوفه تولیدی احتمال آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌های شهرستان نیز افزایش می‌یابد.

***********************************************************************************************************

پایان منابع تامین آب قم تا سال ۱۴۰۷

قم: علی جان صادق‌پور، ​مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم گفت: با روند فعلی مصرف آب در قم در سال ۱۴۰۷ شاهد بحرانی شدن وضعیت منابع آب زیرزمینی در استان قم خواهیم بود.

ثبت وقف ۳ میلیاردی جدید در قم​

قم: عارف فرجامی، رییس اداره حقوقی اوقاف و امور خیریه استان قم از ثبت یک مورد وقف جدید به ارزش ۳ میلیارد ریال در قم خبر داد.

احداث شهرک شیلات در طغرود

قم: عباس پورمیدانی، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: به دنبال فراهم کردن مقدمات احداث شهرک شیلات طغرود در استان هستیم.

**********************************************************************************************************

حذف نقاط حادثه‌خیز محور مس سفلی به آقداش خنداب

مرکزی: عبدالرضا حاجی‌علی‌بیگی، فرماندار خنداب از ایمن‌سازی و حذف نقاط حادثه‌خیر محور مس سفلی به آقداش خبر داد.

مهار آتش‌سوزی در روستای طرمزد

مرکزی: مسعود آقازیارتی، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک گفت: پس از چهار ساعت تلاش نفس‌گیر آتش‌نشانان، آتش‌سوزی گسترده علف‌های خشک در روستای طرمزد مهار و خاموش شد و از سرایت به کشتزارهای اطراف آن جلوگیری به عمل آمد.

جمع‌آوری ۴۷ جام قلیان از سفره‌خانه‌های اراک

مرکزی: محمود خلجی، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی از جمع‌آوری ۴۷ جام قلیان از سفره خانه‌ها، قهوه‌خانه‌ها و دکه‌های اراک خبر داد.

*********************************************************************************************************

۱۵ هکتار ساخت‌وساز غیرمجاز در تنگه واشی تخریب شد

تهران: مصطفی عباسی، مدیر امور منابع آب فیروزکوه با اشاره به تخریب ۱۵ هکتار ساخت‌وساز غیرمجاز در بستر و حریم رودخانه ساواشی، گفت: حدود ۲۰ فقره تخریب و آزادسازی در این منطقه صورت گرفته است.

۷ پروژه در صالحیه بهارستان آماده بهره‌برداری 

تهران: علیرضا قربانی، شهردار شهر صالحیه با اشاره به اینکه هفت پروژه با اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریالی آماده بهره‌برداری هستند، گفت: پروژه‌های متنوعی در حوزه‌های دسترسی، تفریحی و فرهنگی برای بهره‌برداری در تابستان پیش‌بینی‌شده است.

نیروگاه امیرکبیر وارد مدار شبکه سراسری برق شد

تهران: سیدحسن رضوی، مدیر عامل شرکت آب منطقه ای تهران گفت: به منظور کمک به شبکه سراسری برق واحد یک نیروگاه امیرکبیر پس از ۵۱ سال اورهال و وارد مدار شد.

**********************************************************************************************************

بزرگ‌ترین شهرک دارویی غرب آسیا در استان البرز افتتاح شد

البرز: محمد مخبر، رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در آئین افتتاح این مجموعه گفت: این شرکت در وسعتی ۲۰۰ هکتاری با ۷۸ قطعه و ۱۰ بخش طراحی شده است که ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه دربرداشته است.

فرونشست ٢٩ سانتیمتری اراضی استان البرز

البرز: مسعود شفیعی، رییس سازمان نقشه برداری نسبت به فرونشست ٢٩ سانتیمتری استان البرز هشدار داد.

تالاب صالحیه نیازمند توجه جدی

البرز: فردین حکیمی، مدیرکل محیط زیست استان البرز گفت: تالاب صالحیه یکی از ظرفیت های مهم استان البرز است که نیاز به توجه و اقدام جدی تری دارد را که کانون های ریزگردها در مقابل این تالاب قرار گرفته است.

*********************************************************************************************************

راهدارخانه‌ای که قبل از بهره‌برداری فرسوده شد

قزوین: عربعلی محمدبیگی، عضو شورای اسلامی شهرستان قزوین: راهدرخانهٔ کامسار که در ابتدای جاده الموت غربی احداث شده است، قبل از بهره‌برداری دچار فرسودگی شده است.

تنها استخر ورزشی شهر آبیک تعطیل است

قزوین: مصطفی اسماعیلی، رییس اداره ورزش شهر آبیک گفت: بیش از ۹ ماه از تعطیلی تنها استخر شهر آبیک می‌گذرد و به‌دنبال راه‌اندازی یک استخر جدید هستیم.

۳۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان قزوین خریداری می‌شود

قزوین: فاطمه خمسه، رییس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت: امسال برای اولین‌بار رای خرید ۳۰۰ هزار تن گندم بصورت تضمینی از کشاورزان استان قزوین برنامه‌ریزی شده است .

**********************************************************************************************************

افزایش ۴۴ درصدی ذخایر اکتشافی معادن در سمنان

سمنان: بهروز اسودی، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از افزایش ۴۴ درصدی ذخایر اکتشافی معادن این استان در سال گذشته خبر داد.

کشف ۴۱ محموله دامی غیرمجاز در سمنان

سمنان: حمیدرضا حسینی، ​مدیرکل دامپزشکی استان سمنان از کشف ۴۱ محموله دامی غیرمجاز در این استان در راستای پایش صورت گرفته خبر داد.

خسارت میلیاردی فرسایش بادی به سمنان

سمنان: علی ترابی، رییس اداره بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: کانون‌های بحرانی فرسایش بادی سالانه بیش از پنج میلیارد تومان به این استان خسارت وارد می‌کنند.

***********************************************************************************************************

مهار آتش‌سوزی در کازرون

فارس: حریق که از روزهای گذشته ارتفاعات شهرستان کازرون را در بر گرفته با تلاش نیروهای امدادی مهار شد. این آتش‌سوزی در منابع جنگلی دره نرگسی در محور کازرون به شیراز در مسیر تنگ ابوالحیات رخ داده بود.

۱۴ شهرستان فارس درگیر هجوم ملخ‌ها

فارس:  مهدی قاسمی، رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: بیش از ۱۴ شهرستان فارس در زمینی به وسعت ۳۵ هزارهکتار کانون درگیری مبارزه با هجوم ملخ‌های مهاجر است.

پاکسازی اطراف ۴۵ مدرسه شهر شیراز از توزیع مواد مخدر

فارس: محمد رضا ابراهیمی، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس گفت: تاکنون اطراف ۴۵ مدرسه در شیراز از توزیع و فروش مواد مخدر پاکسازی شده است.

کد خبر 379604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.