رکود بازار، مهم‌ترین مشکل اصناف گلپایگان

گلپایگان _ رییس اتاق اصناف گلپایگان از فعالیت هزار واحد صنفی بدون پروانه کسب در این شهرستان خبر داد و گفت: رکود بازار مهم‌ترین مشکل اصناف گلپایگان است.

محمد شریفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان با اشاره به فرارسیدن روز اصناف با بیان اینکه از پنج هزار واحد صنفی این شهرستان چهار هزار واحد دارای پروانه هستند، اظهار کرد: این تعداد واحد صنفی زمینه اشتغال ۱۰ هزار نفر را فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه اتاق اصناف گلپایگان از ۲۰ اتحادیه تشکیل شده است، تصریح کرد: نمایندگی مجمع امور صنفی در شهر گوگد و گلشهر دایر است و از همه واحدهای صنفی شهرستان به صورت مستمر بازدید می‌شود.

رییس اتاق اصناف گلپایگان رکود بازار را مهم‌ترین مشکل واحدهای صنفی برشمرد و عنوان کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی موارد ابطال پروانه واحدهای صنفی شهرستان در حال افزایش است.

شریفی ادامه داد: کسبه بازار از درآمد اقتصادی پایداری برخوردار نیستند و به همین دلیل دل‌بسته کار و فعالیت تجاری نیستند تاجایی که  ۷۰ درصد واحدهای صنفی اگر از کمترین حقوق مستمری برخوردار بودند مغازه را تعطیل می‌کردند.

وی خاطرنشان کرد: عامل اصلی تعطیلی مغازه‌ها و رکود بازار در شهرستان، ایجاد فروشگاه‌های متعدد است که اکنون نیز به صورت زنجیره‌ای در حال گسترش است و مردم  بیشتر اقلام و لوازم مورد نیاز را از این فروشگاه‌ها تهیه می‌کنند و تمایلی به خرید از سایر مغازه‌ها نشان نمی‌دهند.

رییس اتاق اصناف گلپایگان افزود: ایجاد هر فروشگاه بزرگ مساوی با تعطیلی ۱۰۰ مغازه کوچک است از طرفی ۵۰ درصد صنف مغازه‌دار مستأجر هستند و چون واحد صنفی خود را با اخذ تسهیلات راه‌اندازی کرده‌اند مجبور به تعطیلی مغازه و انتخاب شغل دیگر می‌شوند.

شریفی گفت: صدور مجوز فروشگاه‌ توسط مراکز بالادستی صادر می‌شود و حتی مسئولان قضایی شهرستان نیز همکاری لازم را انجام ندادند و از طرفی اعتراضات صنف مغازه‌دار برای صادر نکردن مجوز فروشگاه‌ها راهگشا نبوده است.

وی با بیان اینکه در این شهرستان ۲۴۷ صنف قنادی و نانوایی فعال زمینه اشتغال یک هزار نفر را فراهم کرده است، یادآور شد: در آمد نانوایی‌ها با توجه به قیمت نان جوابگوی پرداخت هزینه‌های مغازه و مزد کارگران نیست و بعضی از آن‌ها برای تعطیلی و انتخاب شغل دیگر به اتاق اصناف مراجعه کردند.

کد خبر 379588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.