۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵
مزرعه‌ای در دل شهر هلسینکی

سازمان محیط زیست هلسینکی ‌مزرعه‌ای را در این شهر مدیریت می‌کند که هدف آن ترویج معماری سبز شهری و تضمین سلامت عموم است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، این روزها کشاورزی شهری به یکی از موضوعات پرطرفدار دربین معماران و طراحان شهری تبدیل شده است. اگر چه هدف از طراحی اغلب این مزارع، تولید مواد غذایی و سبزیجات نیست، با این حال ایده استفاده مجدد از فضاهای بی‌استفاده برای فعالیت‌های سنتی در داخل و اطراف شهر بسیار جذاب به نظر می‌رسد چرا که طراحی‌های امروزی اغلب چهره خشن صنعتی و مدرنی را به خود گرفته‌اند و جای خالی عناصر "معماری سبز" هنوز وجود دارد.

 در هلسینکی، پایتخت کشور فنلاند، در اطراف یکی از ایستگاه‌های راه‌آهن مزرعه کوچکی ساخته شده است که به عنوان یک رستوران مورد استفاده عموم مردم قرار می‌گیرد. هدف از ساخت این مزرعه کوچک پرورش سبزیجات برای پذیرایی از مهمانان رستوران بود. ساختمان این رستوران، که از مواد پلاستیکی شفاف و چوب ساخته شده است، در یکی از ایستگاه‌های راه‌آهن و کمی دورتر از مرکز شهر واقع شده‌ است. این منطقه جوّی صنعتی دارد و به علت وجود انبارهای لوکوموتیو و تجهیزات مرتبط با راه آهن، پویایی و جذابیت شهری ندارد. 

در رستوران و مزرعه شهری هلسینکی، که به وسیله سازمان محیط زیست این شهر اداره می‌شود، فعالیت‌های گسترده‌ای در زمینه کشاورزی و پرورش گیاهان، به خصوص در فصل تابستان، انجام می‌شود. افراد زیادی علاقمند به فراگیری این فعالیت‌ها هستند و در برنامه‌های مربوطه شرکت می‌کنند. این امر باعث شده است مسئولان به گسترش مزارع شهری و افزایش کاشت بذر در سایر محله‌های شهر هلسینکی نیز فکر کنند تا به این ترتیب هم طراحی شهرها به سمت "سبزتر شدن" پیش برود و هم حفظ سلامت عموم تضمین شود.

کد خبر 379583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.