حفظ محیط زیست مصداق عینی عمل به مسئولیت اجتماعی

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با بیان اینکه باید احساس مسئولیت فردی و اجتماعی در مقابل محیط زیست را جدی بگیریم، گفت: پروژه‌هایی با رویکرد عمل به مسئولیت اجتماعی تعریف شده که از آن جمله می­‌توان به تأسیس لاگون­‌های تبخیری شیرابه اشاره کرد.

به گزارش ایمنا، علی دهنوی در جمع متصدیان ایستگاه­‌های بازیافت سطح شهر با اشاره به اهمیت وظیفه شناسی و مسئولیت‌پذیری در مقوله حفظ محیط زیست اظهار کرد: از جمله مصادیق مهم در زمینه عمل به مسئولیت اجتماعی، آلوده نکردن محیط زیست، حفظ بهداشت و سلامت مردم و حفاظت از محیط زیست است که باید مورد توجه عموم و به طور ویژه متصدیان ایستگاه‌­های بازیافت قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه اقدامات و پروژه‌­های این سازمان در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی است، افزود: روزانه حدود هزار تن پسماند به کارخانه پردازش پسماند و تولید کود آلی منتقل می‌­شود که سازمان مدیریت پسماند برای مدیریت اصولی بخش‌­های مختلف این پسماندها تلاش می­‌کند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با بیان اینکه باید احساس مسئولیت فردی و اجتماعی در مقابل محیط زیست را جدی بگیریم، اضافه کرد: پروژه‌هایی با رویکرد عمل به مسئولیت اجتماعی تعریف شده است که از آن جمله می­‌توان به تأسیس لاگون­‌های تبخیری شیرابه برای مدیریت این مایع سمی و جلوگیری از نفوذ آن به خاک و منابع آبی، اشاره کرد.

وی تصریح کرد: افزون بر این، پروژه پیرولیز که فرآیند تبدیل پسماند به ترکیبات نفتی و با تأکید بر کاهش دفن پسماند طراحی شده است، مراحل ابتدایی خود را سپری می‌کند و در صورت اجرا می­‌تواند اصفهان را در تراز کشورهای پیشرفته­‌ای که از این تکنولوژی استفاده می‌­کنند، قرار دهد.

به گفته دهنوی، علاوه بر راه‌­اندازی لندفیل پزشکی، احداث زباله سوز بیمارستانی برای مدیریت اصولی و بهداشتی پسماندهای پزشکی در دستور کار این سازمان قرار دارد تا از انتشار و دفن پسماندهای عفونی در محیط زیست جلوگیری شود.

کد خبر 379572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.