آیین بزرگداشت قطب راوندی در کاشان برگزار شد

کاشان _ همزمان با ۱۴شوال، سالروز وفات علامه قطب‌الدین راوندی، آیین بزرگداشت این عالم ربانی در فرهنگسرای المهدی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان برگزار شد.

مرتضی والی‌زاده، مدیر عامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: این مراسم با هدف تجلیل از مقام علمی علامه قطب‌الدین راوندی برگزار شد.

وی با اشاره به اهمیت پاسداشت مقام مفاخر عالمان دینی و تبیین وجوه شخصیتی آنان تصریح کرد: بزرگداشت مقام علمی و شخصیت فرهنگی و دینی قطب‌الدین راوندی، آشنا کردن مردم به‌ویژه جوانان با اندیشه‌های ایشان و ایجاد بستر مناسب برای ترویج و توسعه فرهنگ تکریم عالمان و اندیشمندان دینی از اهداف برگزاری این آیین است.

مدیر عامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان خاطرنشان کرد: مقبره این عالم ربانی که در حرم حضرت معصومه(س) شهر قم است در روز سه شنبه _ ۲۸ خردادماه و مصادف با سالروز درگذشت وی عطرافشانی و غبارروبی می‌شود.

به گزارش ایمنا، شیخ قطب‌الدین راوندی کاشانی محدث، مفسر، متکلم، فقیه، فیلسوف و تاریخ‌دان شیعه در قرن ششم هجری است که در سال ۵۷۳ هجری قمری در شهر قم دیده از جهان فروبست.

کد خبر 379568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.