۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۵
عکاسی در خانه استیو

کاشان _ رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان از افتتاح خانه عکاسی این شهرستان در خانه استیو خبر داد.

مهران سرمدیان در گفت‌وگو  با خبرنگار ایمنا از شهرستان کاشان با بیان اینکه خانه استیو، خانه‌ای گودال باغچه از بناهای عهد قاجار است که در دو طبقه و در نزدیکی مسجد جامع تاریخی شهر کاشان واقع شده‌است، اظهار کرد: این خانه  به همت "حسین فرمانی"، هنرمند عکاس و با یاری حسن روشن‌بخت و حسین روشن‌بخت با هدف کمک به جامعه‌ عکاسان ایران و به‌ویژه هنرمندان این شهرستان در مدت ۹ ماه، تعمیر و مرمت شد.

وی عنوان کرد: در این مجموعه ۲۴۰ قطعه عکس از "استیو مک‌کوری"، عکاس مطرح بین‌المللی در سه قطع مختلف به نمایش گذاشته شده است که زیر نظر عکاس و در خارج از کشور چاپ و در کارگاه عکس تهران قاب شده‌ است.

رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان ادامه داد: خانه‌استیو دارای هفت اتاق و یک حوض‌خانه است که فضای حوض‌خانه و پنج اتاق به نمایش عکس‌ها اختصاص یافته و از دو اتاق دیگر به‌عنوان اتاق ویدیو و کتابخانه استفاده می‌شود.

رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان افتتاح این مجموعه را آغازی برای فعالیت‌های فرهنگی در این شهرستان دانست و ابراز امیدواری کرد: به دنبال این اقدام خیران وسرمایه‌گذاران میراث‌یار، خانه استیو ثبت ملی خواهد شد.

کد خبر 379565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.