امر به معروف و نهی از منکر نیازمند روش‌های جدید است

کاشان _ فرماندار ویژه کاشان با اشاره به شرایط آمران به معروف و ناهیان از منکر گفت: با انجام اقدامات فرهنگی و اطلاع‌رسانی صحیح، با یک زبان نیکو و شیوه درست برقراری ارتباط که واکنش منفی به دنبال نداشته باشد و بهره‌گیری از ایده‌های جدید، می‌توان به اصلاح امیدوار بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان کاشان، علی‌اکبر مرتضایی در کارگروه بانوان و خانواده این شهرستان، اظهار کرد: شمار افرادی که پوشش خارج از عرف جامعه دارند در مقایسه با دیگران کمتر هستند، بنابراین باید برای جلوگیری از ترویج این رفتار فرهنگ‌سازی شود.

وی افزود: بانوان در ادارات می‌توانند بهترین نمونه برای ارائه الگوی حجاب اسلامی در جامعه باشند.

فرماندار کاشان تاکید کرد: الزام گردشگران به رعایت حجاب اسلامی در زمان محدود حضور آنان در شهرستان چندان میسر نیست، اما پایبندی بانوان این شهرستان به حجاب و ترسیم الگویی عینی در این خصوص، می‌تواند حامل بهترین پیام برای گردشگران و میهمانان باشد.

مرتضایی با اشاره به شرایط آمران به معروف و ناهیان از منکر عنوان کرد: با انجام اقدامات فرهنگی و اطلاع‌رسانی صحیح با یک زبان نیکو و شیوه درست برقراری ارتباط که واکنش منفی به دنبال نداشته باشد و بهره‌گیری از ایده‌های جدید، می‌توان به اصلاح امیدوار بود.

وی با اشاره به اوقات فراغت زنان گفت: آموزش مهارت‌های زندگی، یکی از موثرترین روش‌ها برای ارتقای وضعیت اوقات فراغت زنان است، این آموزش‌ها با ایجاد شناخت و آگاهی لازم موجب خواهد شد گذران مناسب اوقات فراغت به یک مطالبه جدی برای بانوان تبدیل شود و برای بهبود شرایط آن تلاش کنند.

مرتضایی در ادامه به سهم کم فعالیت‌های جسمانی در اوقات فراغت زنان اشاره کرد و افزود: باید دستگاه‌های متولی به ویژه شهرداری‌ها با جذب مشارکت خیران و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی علاوه بر توسعه فضای عمومی در خصوص راه‌اندازی و گسترش مراکز تفریحی ورزشی چندمنظوره دارای محل نگهداری از کودکان اقدام کنند.

کد خبر 379563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.