پارکی با معماری منحصر به فرد در لندن

مجری طرح پارک High Line در شهر نیویورک، با طراحی یک پارک حلقوی پنج کیلومتری در لندن تمامی محله‌های منطقه گرینویچ را به هم متصل می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، استودیو معماری Diller Scofidio + Renfro که پیش از این در طراحی پروژه‌هایی همچون پارک High Line  در نیویورک، باغ Piet Oudolf در هلند، دهکده گیاهی MVRDV در سئول و پروژه بخش موسیقی مرکز هنرهای نمایشی Barbican در لندن همکاری داشته است، این‌بار در همکاری با شرکت‌های معماری Neiheiser Argyros و Gross Max دست به طراحی یک پارک حلقوی در منطقه گرینویچ لندن زده است.

این پارک شامل سکویی در فاصله ۹ متری از سطح زمین می‌باشد که با درختان بومی همچون silver birches و کاج احاطه شده است چرا که استراتژی به کار رفته در شکل‌دهی مناظر اطراف آن تمرکز بسیاری بر استفاده از گونه‌های بومی به جای انواع غیربومی دارد و در این میان نقش چمن و گل‌های وحشی بسیار پررنگ و کلیدی است. این پارک که مشرف به رودخانه شهر لندن است، دارای یک موقعیت مناسب برای برقراری پیوند میان نقاط مختلف پارک، از سطوح پایینی تا فواصل بالای زمین و تجربه باشکوهی از تلفیق هنر و زندگی اجتماعی است.

با همکاری معماران این پروژه و جوامع محلی، در بخش‌های زیرین محیط پارک از گرافیک‌های اختصاصی و رنگی استفاده شده است. در محوطه بیرونی آن نیز دقیقا در نقطه مقابل و روبه‌روی رودخانه، بزرگترین میز ناهارخوری موجود در سراسر لندن ساخته شده است. در سراسر مسیر پنج کیلومتری خود پارک نیز، آثار هنری گوناگونی همچون مجسمه‌های هنرمندان بریتانیایی "دیمین هورست" و "آلن جونز" نصب شده است. علاوه بر این در طول این مسیر، برنامه‌های متنوع بسیاری برای خوش‌آمدگویی به عابران، بازدیدکنندگان، دوچرخه‌سواران و دوندگان برگزار می‌شود که می‌تواند یک مکان صمیمانه به منظور داشتن توقفی کوتاه برای تفکر، تعمق، مکالمه و دیدن دیگران را در اختیار بازدیدکنندگان قرار دهد.

از سوی دیگر چشم‌انداز سه بعدی منحصربه‌فرد و رو به رودخانه این پارک، مکانی برای فرار از هرج و مرج و شلوغی شهر برای مردم فراهم می‌آورد و هنر طبیعت در جذب مردم برای گردهم‌آیی و لذت بردن در این فضای عمومی را به نمایش می‌گذارد. علاوه بر این، جریان رودخانه و جزر و مد آن، کسب یک تجربه بی‌نظیر در فضای باز را برای بازدیدکنندگان و ساکنان شهر لندن به ارمغان می‌آورد. یکی از اهداف عمده و اصلی در نظر داشتن جزر و مد توسط معماران، فراهم‌سازی زیرساخت‌های بیشتر و قوی‌تر برای اقامت و سپری کردن زمان بیشتر در منطقه گرینویچ است که سالانه مردم زیادی برای بازدید از محوطه O2 در آن جمع می‌شوند؛ این منطقه محلی محبوب و جهانی برای برگزاری رویدادهای فرهنگی و ورزشی است که مردم محلی برای فعالیت‌هایی مانند دویدن، قدم زدن و مراقبه از آن بهره می‌برند.

 نکته قابل توجه اینجاست که پس از اتمام ساخت تمامی پنج کیلومتر مساحت پارک، ایجاد یک جاده سه کیلومتری علامتگذاری شده، برای بازدیدکنندگان امکان پیش بینی مناطقی که درآینده قرار است به پارک اضافه شود را فراهم می‌کند. نقش‌های راه‌راه سیاه و سفید در سراسر این جاده، نقوش متفاوت به کار رفته در مسیر را متحد و مسیری مشخص و سرگرم‌کننده برای عابران ایجاد می کند.

کد خبر 379559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.