طراحی یک سیتی‌سنتر جدید برای شنژن

شرکت اسکاندیناویایی "هنینگ لارسن" در همکاری با دو اتحادیه صنفی چینی در حال ساخت یک منطقه تجاری به مساحت دو مایل مربع در شنژن است که قرار است به عنوان سیتی‌سنتر جدید مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، هنینگ لارسن، شرکت معماری معروف دانمارکی، در همکاری با شرکت‌های معماریShenzhen Cube Architecture  و  Swooding Architectsچینی و مؤسسه طراحی و برنامه‌ریزی شهری شنژن، اقدام به طراحی و ساخت یک سیتی‌سنتر جدید در شهر شنژن کردند. این شهر که در فاصله بین هنگ‌کنگ و گوانگژو واقع شده است با رشد بی‌وقفه آسمان‌خراش‌های متعدد مواجه است و ساکنان آن هر سال با برج‌ها و ساختمان‌های بیشتر و جدیدتری روبه‌رو می‌شوند.

 این تیم معماری پس از پیروزی در رقابت‌های طراحی، پروژه مدنظر خود را "شهر مرکزی خلیج شنژن" نامگذاری کرد. چرا که معماران شهری معتقدند جایگاه اصلی شنژن در کناره‌های خلیج است و نه محصور در میان مناطق شهری. این تیم هدف خود را ایجاد یک ناحیه جدید در خط ساحلی جنوب شرقی چین و ساخت یک سیتی‌سنتر در آن می‌داند. طرح اولیه این پروژه به منظور جذب شرکت‌های بزرگ و تشویق آن‌ها به انتقال دفاتر مرکزی و نمایندگی‌هایشان به بنای جدید بود ولی در حال حاضر، تیم معماری در حال رایزنی و مشورت با مقامات دولتی برای اصلاح این طرح است.

در هر صورت ناحیه جدید از سه برج، چند دفتر و بزرگترین سالن‌های کنفرانس و مکان‌های فرهنگی موجود در کنار دریا تشکیل شده است و معماران آن در نظر دارند که در بالای بلندترین برج این بنا مجموعه‌ای از مکان‌های فرهنگی با عنوان "افقی از هنر" ایجاد کنند. علاوه بر این، به منظور ایجاد یک اسکله جذاب، همانطور که در شهرهای سیدنی، سنگاپور و کپنهاگ نیز وجود دارد، تمامی امکانات و تسهیلات تجاری و فرهنگی موجود در سایر سواحل، در یک محیط شاد در کنار خلیج شنژن گردآوری شده‌ است که امکان لذت بردن از فضا را در اختیار شهروندان قرار می‌دهد.

از سوی دیگر پیش‌بینی می‌شود که این ناحیه خیابان‌هایی بدون ماشین داشته باشد چرا که محل عبور و مرور و پارکینگ خودروها در تونل‌های به هم پیوسته زیر ساختمان و محیط اطراف آن تعبیه شده است. این امر به بالا بردن کیفیت تجربه عابران پیاده از محیطی منحصربه‌فرد و کاملا متفاوت از دیگر نقاط کمک خواهد کرد. جالب است بدانید که در این خیابان‌های زیرزمینی بازارچه‌های خریدی نیز ساخته خواهد شد که طبقات پایینی و بالایی را به یکدیگر متصل می‌کند.

کد خبر 379558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهار CA ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    0 0
    عالی
  • بهار CA ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    0 0
    عالی ۲۰