هشدار وزارت نیرو برای افزایش مصرف برق در ساعت پیک

سخنگوی صنعت برق، با اشاره به افزایش دمای هوا تا ۵۰ درجه سانتی‌گراد در برخی نقاط و رشد ۱۰۰۰ مگاواتی مصرف برق کشور در روز جاری، از مردم خواست مصرف برق خود را در ساعت‌های اوج مصرف مدیریت کنند.

به گزارش ایمنا به نقل از وزارت نیرو، مصطفی رجبی مشهدی، گفت: از همه مردم درخواست می‌کنم مصرف خود را در ساعت‌های ۱۲ تا ۱۶ (ساعات اوج مصرف) از طریق تنظیم درجه کولرهای گازی روی ۲۵ درجه سانتی‌گراد به عنوان دمای آسایش، استفاده از دور کند کولرهای آبی و استفاده از وسایل پرمصرف برقی از اواخر شب تا ابتدای صبح مدیریت کنند.

وی افزود: در حال سپری کردن گرم‌ترین روز سال هستیم، به‌طوری که هم اکنون دمای هوا در برخی نقاط کشور به ۵۰ درجه سانتی‌گراد رسیده است.

سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه مصرف برق در روز گذشته ۵۳ هزار و ۵۳۴ مگاوات بود، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون مصرف برق نسبت به روز گذشته یک‌هزار مگاوات افزایش داشته است.

رجبی مشهدی اظهار امیدواری کرد که با همکاری مردم تابستان خوبی را پشت سر بگذاریم. با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در بخش مدیریت مصرف و افزایش ظرفیت نیروگاهی و همچنین افزایش تولید نیروگاه‌های موجود، انتظار می‌رود خاموشی برنامه‌ریزی شده نداشته باشیم و با این وجود همکاری مردم و مشترکان عزیز نقش بسزایی در این خصوص دارد.

کد خبر 379554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.