سریعترین راه برای پیدا کردن آیفون گمشده چیست؟

لحظه‌ای که متوجه می‌شوید گوشی آیفون‌ شما گم شده است، استرس سراسر وجودتان را می‌گیرد و به یاد اطلاعاتی می‌افتید که در گوشی خود ذخیره کرده‌اید. راهکارهایی برای پیدا کردن سریع آیفون گمشده وجود دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با داشتن اپل کارت، دیگر نباید نگران اطلاعات موجود درگوشی آیفون گم شده یا دزدیده شده خود باشید، شاید تنها مجبور شوید به طور موقت گوشی جدیدی را جایگزین آن کنید. راهکارهایی برای مصون ماندن اطلاعات گوشی گمشده وجود دارد که در ادامه به برخی از آن‌ها می‌پردازیم.

مهمترین روش، استفاده از برنامه "Find My iPhone" است. ابتدا مطمئن شوید که این برنامه آماده کار است. سپس از طریق کامپیوتر یا گوشی آیفون شخص دیگر به سایت "icloud.com/find" وارد شوید. زمانی که به این سایت مراجعه کردید، باید با حساب کاربری iCloud گوشی گم شده، وارد برنامه شوید و گوشی خود را در لیست انتخاب کنید تا موقعیت مکانی آن مشاهده شود. اگر گوشی خاموش باشد، آخرین موقعیت مکانی آن برای شما نشان داده می‌شود.

انتخاب یک رمز عبور از طریق تشخیص چهره یا اثر انگشت برای محافظت از اطلاعات گوشی نیز  نقش مهمی در حفظ اطلاعات شخصی مانند مثل برنامه‌های بانکی، مکالمات خصوصی، آدرس محل کار یا منزل، عکس‌ها و ایمیل‎‌ها دارد.  

روش دیگر برای یافتن گوشی آیفون گمشده، استفاده از برنامه‌ "Family Sharing" است. با داشتن این برنامه، حداکثر شش نفر از اعضای خانواده می‌توانند خریدهای خود را از طریق اپلیکیشن‌های مختلف و بدون نیاز به اشتراک گذاری حساب کاربری خود با دیگر اعضای خانواده انجام دهند. با نصب Family Sharing، امکان مشاهده موقعیت مکانی تمام گوشی‌های متصل به آن وجود دارد. بنابراین در صورت گم شدن گوشی، می‌توان از یکی از افراد خانواده درخواست کرد تا موقعیت مکانی گوشی را مشاهده و اعلام کند.  

در صورتی که با روش‌های قبل نتوانستید گوشی خود را پیدا کنید، با اپراتور خود تماس گرفته و اعلام کنید که گوشی شما گم شده یا دزدیده شده است. سپس اپراتور می‌تواند شماره IMEI (شماره سریال) گوشی شما را در فهرست سیاه قرار دهد، در این صورت حتی با عوض کردن سیمکارت هم نمی‌توان از گوشی استفاده کرد.

کد خبر 379553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.