بازنده همیشگی پاستور در سودای بهارستان!

تحولات سیاسی امروز و فعالیت و اظهار نظر چهره های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی ایمنا دنبال کنید.

خبرگزاری ایمنا، در بسته خبری سیاسی شبانگاهی خود به ارائه برگزیده اخبار منتشر شده در رسانه های کشور می پردازد؛

 بازنده همیشگی پاستور درسودای بهارستان

قالیباف پس از پایان حرف و حدیث‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ۹۶، با مطرح کردن «نواصولگرایی» و تمرکز بر جوانان، رویکرد انتقادی خود نسبت به جریان اصولگرایی را آشکار کرد. قالیباف معتقد بود که در آن انتخابات، سیدابراهیم رئیسی باید کنار می‌رفت نه او. به هرحال اصولگرایان او را کنار گذاشتند، اما رئیسی هم توفیقی برای پیروزی در انتخابات بدست نیاورد تا اصولگرایان چهار سال دیگر از پاستور دور بمانند و قالیباف هم منتقد روند موجود فعالیت سیاسی اصولگرایان شود.

ناامیدی قالیباف از بزرگان اصولگرایی او را به سمت جوانان سوق داده است و او حالا از جوانان برای حضور در انتخابات دعوت کرده است. البته هنوز روشن نیست مخاطبان قالیباف تا چه میزان از مواضع او استقبال می‌کنند، اما به روشنی معلوم است که بزرگان اصولگرا تاکنون استقبالی از او و نواصولگرایی نکرده‌اند البته انتقادات قالیباف از عملکرد جریان اصولگرایی در این استقبال سرد مؤثر بوده است. قالیباف در نامه‌ای که در تیر ۹۶ منتشر کرد خطاب به جوانان گفت که «بسیاری از شما دلیلِ شکست‌های اخیرِ جریانِ اصول‌گرایی در جلبِ نظرِ مردم در انتخابات را، نتیجه اشکالاتِ ساختاری، رویکردی و عملکردی در سطوحِ کلان و خُرد می‌دانید.» او تاکید می‌کند که «امروز دیگر روشن است که اصول‌گرایی باید با حفظِ مبانی و ارزش‌هایِ انقلابیِ جمهوریِ اسلامی، در نگرش و شیوه سیاست‌ورزی خود متحوّل شود و با گفتمان و چهره‌هایی نو، حرکت در راستایِ نواصول‌گرایی را هرچه زودتر آغاز کند.»

«چهره‌های نو» شاید همان کلیدواژه ای باشد که خوشایند بزرگان اصولگرایی نیست اما قالیباف بر آن تاکید دارد و حالا او پس از دو سال از انتشار نامه اول خود و در شرایطی که جریان اصولگرایی همانند رقیب خود در نخوت بسر می‌برد، جوانان را برای حضور در انتخابات دعوت می‌کند تا اولین نفری در جریان اصولگرایی باشد که بصورت جدی به موضوع انتخابات ورود کرده است.

رونق تولید و ایجاد اشتغال اولویت های اقتصادی دولت در سال ۹۸

اسحاق جهانگیری صبح امروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ضمن تبیین شرایط اقتصادی کشور در مقطع کنونی، بر اهمیت بهره گیری از سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی برای عبور از این برهه حساس تاکید کرد و گفت: عملکرد ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در سال ۹۸ تعیین کننده است و سیاست های اقتصاد مقاومتی باید بیش از گذشته در بخش ها و شئونات مختلف اداره کشور نمایان و متبلور شود.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به تصویر کلی اقتصاد در سال ۹۷ و برخی گزارش ها از رشد منفی اقتصادی کشور، گفت: گزارش عملکردها و اقدامات دولت در زمینه های مختلف نظیر نفت و گاز، رسیدگی به مناطق محروم و روستایی و اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی که در اولویت دستگاه های اجرایی بوده، نشان می دهد که پیشرفت ها و اقدامات انجام شده مناسب بوده است و با توجه به مشکلات و فشارهای اقتصادی ناشی از تحریم ها عملکرد دولت قابل دفاع است.

وی با بیان اینکه اقتصاد کشور در سال ۹۸ با مشکلات جدیدی روبرو شده است و زندگی مردم تحت فشار قرار دارد، بر اهمیت گفت‌وگوی صادقانه با مردم تاکید کرد و گفت: معیشت مردم، رونق تولید و ایجاد اشتغال مهم ترین اولویت های اقتصادی دولت در سال ۹۸ هستند و باید مردم احساس کنند که مسئولین به دنبال حل مسائل کشور و مشکلات معیشتی جامعه هستند تا بتوانند بخشی از آلام و دغدغه های آنها را مرتفع کنند.

جهانگیری با بیان اینکه حل مسائل اقتصادی کشور در شرایطی که دشمنان به تعبیر خودشان جنگ تمام عیار اقتصادی علیه ملت ایران به راه انداخته اند، نیازمند تمرکز ویژه و ایستادگی است، خاطر نشان کرد: این پیام باید به تمام مدیران کشور ابلاغ شود که سال ۹۸ به لحاظ اقتصادی سالی ویژه است و برای اداره مناسب کشور نیازمند آن هستیم که جدی تر پای کار باشیم.

در دوازدهیمن جلسه شورای عالی سیاست گذاری اصلاح‌طلبان چه گذشت؟

در دوازدهمین جلسه شورای عالی سیاست گذاری اصلاح‌طلبان  پرهیز از درگیر شدن جریان اصلاح طلب با حاشیه‌هایی که می‌تواند همگرایی و وحدت اصلاح طلبان را تحت‌الشعاع قرار دهد مورد تاکید قرار گرفت.

گزارشی از تصمیمات مجلس و انتخابات هیئت رئیسه کمیسیون‌های مجلس و چگونگی نقش آفرینی فراکسیون امید در این جلسه مطرح شد.

اعضای شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان با اظهار نگرانی از برخی برخوردهای خودسرانه با جلسات سخنرانی اصلاح طلبان، از نهادهای ذی ربط خواستار تأمین امنیت این جلسات و بررسی ریشه‌ای برخوردهای صورت گرفته شدند و همه جریان‌های سیاسی را به عمل در چهارچوب قانون دعوت کردند.

در این جلسه همچنین اعضا با اشاره به گذشت بیش از ۱۰ سال از حوادث سال ۸۸، تاکید کردند که همچنان می‌توان با تدبیر، مناقشات باقی مانده از این حادثه را مدیریت و از وارد آمدن خسارات بیشتر به کشور جلوگیری کرد. در همین راستا و با این رویکرد برگزاری علنی دادگاه محمدرضا خاتمی می‌تواند مسیری را برای حل این مناقشه پیش روی کشور باز کند.

همچنین در این جلسه در خصوص ساز و کار بررسی و پایش عملکرد نهادهای برآمده از شورای عالی اصلاح طلبان بحث و تبادل نظر صورت گرفت و قرار شد در صورت جمع بندی و تصویب نهایی این ساز و کار عملیاتی شود.

در این جلسه تعدادی از رابطین استانی شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان با تصویب اعضا انتخاب شدند.

نهمین جلسه رسیدگی به اتهامات ۳۰ متهم دیگر بانک سرمایه برگزار شد

در این جلسه مدیرعامل پیشین بانک سرمایه که به عنوان یکی از متهمان این پرونده در حال محاکمه است، گفت که تمام فعالیتش در زمان هیئت مدیره وقت، در چارچوب بانکداری بدون ربا بوده است. قاضی مسعودی مقام هم با نزدیک شدن به وقت اذان ظهر ختم نهمین جلسه این دادگاه را اعلام کرد و گفت: جلسه بعد فردا ۲۸ خرداد ماه ساعت ۹ صبح برگزار می‌شود.

شورای نگهبان آماده برگزاری انتخابات در بعد نظارتی است

آیت‌الله احمد جنتی در حاشیه سفر به مشهد و در دیدار با علیرضا رزم‌حسینی با اشاره به گزارش برنامه‌های استانداری خراسان رضوی برای ایجاد تحول اقتصادی و فرهنگی در استان، اظهار کرد: الگوی مثلث توسعه اقتصادی سرفصل‌های بسیار خوبی دارد و امیدوارم در اجرای آن موفق باشید.

وی افزود: برای رفع مشکلات حاشیه شهر مشهد کارهای خوبی انجام گرفته اما برنامه‌ریزی‌ها باید در این زمینه تداوم پیدا کند.

جنتی با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: شورای نگهبان برای برگزاری انتخابات در بعد نظارتی آمادگی دارد و مدیران دولتی نیز باید در جهت اجرای قانون تلاش کنند.

سیاست اصولی وزارت کشور در انتخابات، بی‌طرفی است

 جمال عرف در مراسم تکریم و معارفه استاندار کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: مهمترین رخداد امسال انتخابات اسفند ماه است و سیاست اصولی وزارت کشور در این زمینه بی‌طرفی است.

وی اظهار کرد: به استاندار، فرمانداران و بخشداران استان عرض می‌کنم به هیچ وجه حق جانبداری از هیچ شخصی را ندارند، ما بی طرف هستیم و در واقع باید امانتدار درست این امانتی که نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم تحت عنوان حق الناس در اختیار ما قرار دادند،‌ باشیم.

معاون سیاسی وزیر کشور خاطرنشان کرد: دوم قانون مداری است؛ آنچه که مبنای کار ما خواهد بود قانون و رعایت قانون و مقررات خواهد بود. سوم برگزاری انتخابات سالم و بدون شائبه است، تلاش خواهیم کرد انتخاباتی سالم و بدون خدشه برگزار کنیم و محور اصلی و مقدم، انتخابات بخشداران و فرمانداران هستند که موظفند رعایت کنند.

عرف با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر مشارکت، امنیت در انتخابات، سلامت و رقابت سالم تاکید داشتند، تصریح کرد: ما موظفیم که این ارکان را به‌درستی انجام دهیم.

وی ادامه داد: مشارکت بخشی تابع نشاط و شور است که مستلزم حضور همه سلایق و علایق سیاسی در داخل خانواده انقلاب اسلامی است. همه کسانی که انقلاب اسلامی و ارزش‌های این انقلاب را قبول دارند از نظر ما جزو خانواده انقلاب اسلامی هستند و باید زمینه مشارکت و رقابت آنها فراهم شود.

کد خبر 379547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.