هر هفته دو ساعت را در طبیعت بگذرانید!

در جوامع امروزی ارتباط بشر با طبیعت رو به کاهش است، از این رو دانشمندان در پی یافتن پاسخی برای این پرسش بوده‌اند که آیا برقراری ارتباط دوباره با پارک‌ها، بیشه‌زارها و سواحل برای سلامت عمومی افراد مفید است؟

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد زندگی کردن در مناطقی که درخت زیادی دارد، باعث بهبود سلامت روح و جسم افراد می‌شود و خطر ابتلا به بیماری‌ها و میزان مرگ و میر را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد. علاوه بر این برقراری ارتباط با طبیعت موجب کاهش استرس و لذت بردن از گذراندن اوقات در کنار اعضای خانواده و دوستان می‌شود.

گروهی از محققان دانشگاه ""Exeter Medical School در انگلستان و دانشگاه "Uppsala" در سوئد، به منظور درک بهتر رابطه‌ بین ساعات حضور در طبیعت و سلامت عمومی افراد از ۲۰ هزار و ۲۶۴ فرد خواستند به پرسشنامه‌ای در مورد سلامت عمومی‌ و میزان رضایت از زندگی‌ خود پاسخ دهند. آن‌ها از  شرکت کنندگان، سوالاتی از قبیل اینکه در هفت روز گذشته چند ساعت از زمان خود را در طبیعت سپری کرده‌اند و تا چه میزان از زندگی روزمره خود رضایت دارند، پرسیدند.

قبل از تحقیق نیز متغیرهایی مانند جنسیت و سن افراد، میانگین ورزش کردن در طی یک هفته، میزان محرومیت منطقه زندگی و وضعیت تاهل آن‌ها ارزیابی شد. یافته‌ها نشان داد دو ساعت وقت گذراندن در طبیعت، برای دستیابی به سلامتی روحی و جسمی افراد ایده آل است و این زمان می‌تواند در طول هفته تقسیم شود.

به گفته محققان وقت گذراندن در طبیعت برای مدت کمتر از دو ساعت در هفته، تاثیر قابل توجهی بر سلامت عمومی افراد ندارد و حتی زمان بیشتر از دو ساعت نیز اثر مثبت مضاعفی نخواهد داشت.

نتایج این مطالعه در مجله Scientific Reports منتشر شده است.

کد خبر 379540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.