احضار رییس راه‌وشهرسازی و فرمانده پلیسراه نیکشهر به دادسرا/خطر افزایش خانواده‌های بدسرپرست

در بسته خبری امروز از افزایش ۱۶۳ درصدی وقوع جرم در فضای مجازی در خراسان‌جنوبی تا باد شدید و گرد و خاک در زاهدان و صادرات ۱۰ هزار تن پسته از رفسنجان را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای شرقی کشور شاهد رویدادهای مهمی در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی بود. در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهم‌ترین رویدادهای خبری را مرور می‌کنیم.

سرانه ورزشی خراسان رضوی ۰.۴۲ متر مربع است

خراسان رضوی: فرزاد فتاحی، مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی با اشاره به سرانه ورزشی در این استان گفت: سرانه ورزشی در استان ۰.۴۲ متر مربع است که در مجموع ۷۰۰ مکان ورزشی داریم که ۲۸۹ سالن سرپوشیده و بقیه روباز بوده، همچنین ۳۹۴ سالن در مناطق روستایی احداث شده است.

زنگ خطر افزایش خانواده‌های «بدسرپرست»

خراسان رضوی: غلامحسین حقدادی، معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد از یک هزار و ۷۰۰ کودک که در مراکز بهزیستی این استان به سر می‌برند، بدسرپرست هستند.

گردانندگان باند سیاه با ۱۴۱ بسته مواد افیونی به آخر خط رسیدند

خراسان رضوی: محمد طبسی، جانشین فرماندهی انتظامی مشهد گفت: در پی دستگیری دو تن از عاملان توزیع مواد مخدر در مشهد، ۱۰۰ بسته مواد مخدر هروئین و ۴۱ بسته شیره تریاک که وزن آن با لفافه ۱۹ گرم و شش بسته مواد مخدر مشکوک به شیشه که وزن آن با لفافه هشت گرم بود، کشف شد.

**********************************************************************************************************

افزایش ۱۶۳ درصدی وقوع جرم در فضای مجازی در خراسان‌جنوبی

خراسان‌جنوبی: یدالله وحدانی‌نیا، رییس پلیس فتای خراسان‌جنوبی از افزایش ۱۶۳ درصدی وقوع جرم در فضای مجازی در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: طی این مدت کلاهبرداری اینترنتی نیز ۲۰۳ درصد رشد داشته است.

کمبود عرضه دلیل گرانی سیب‌زمینی

خراسان‌جنوبی: محمد حیدری، رییس اتحادیه میوه و تره‌بار بیرجند با بیان اینکه کمبود محصول سبب افزایش قیمت سیب‌زمینی در بازار شده، گفت: باران‌های فصل بهار و سرمای هوا سبب شده برداشت محصول از برخی استان‌ها مانند همدان، اصفهان و گرگان به تأخیر بیافتد.

آغاز برداشت گیاه گلرنگ در خراسان‌جنوبی

خراسان‌جنوبی: مهدی عصمتی‌پور، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی از آغاز برداشت محصول گلرنگ از سطح ۲۲.۵ هکتار مزارع خراسان‌جنوبی خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود ۲۵ تا ۲۸ تن محصول گلرنگ از سطح مزارع استان برداشت شود.

***********************************************************************************************************

احضار رییس اداره راه و شهرسازی و فرمانده پلیس راه نیکشهر به دادسرا

سیستان‌وبلوچستان: محسن گل محمدی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نیکشهر گفت: رییس اداره راه و شهرسازی و فرمانده پلیس راه نیکشهر به دلیل وقوع حوادث جاده‌ای خونین روز گذشته به دادسرای عمومی و انقلاب این شهرستان احضار شدند.

باد شدید و گرد و خاک در زاهدان

سیستان‌وبلوچستان: محسن بستانی، رییس اداره هواشناسی زاهدان گفت: امروز بیشینه سرعت وزش باد در زاهدان به ۶۱ کیلومتر بر ساعت رسید و دید افقی در محدوده فرودگاه بین المللی این شهر را به ۴۰۰۰ متر کاهش داد.

حمل ۲ میلیون و ۲۷۶ هزار تن کالا در سیستان و بلوچستان

سیستان‌وبلوچستان: تیمور باقری، معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای امسال مجموعاً ۲ میلیون و ۲۷۶ هزار و ۵۸۸ تن کالا در استان حمل شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۳۶ درصد افزایش نشان می دهد.

**********************************************************************************************************

رکوردزنی جنوب کرمان در تولید چغندرقند

کرمان: عباس سعیدی، رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان گفت: برای اولین بار چغندر قند در جنوب کرمان کشت شد و رکورد کشوری را زد و ۱۸۷ تن در هکتار با عیار ۱۶ تا ۱۷ برداشت شد.

صادرات ۱۰ هزار تن پسته از رفسنجان

کرمان: حسین رضایی، مدیر جهاد کشاورزی رفسنجان از صادرات ۱۰ هزار تن پسته در ۹ ماه گذشته از این شهرستان خبر داد.

فوت بیش از هزار نفر در تصادفات استان کرمان در سال ۹۷

کرمان: یوسف نجفی، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان گفت: یک‌هزار و ۷۴ نفر طی سال گذشته در تصادفات استان کرمان جان خود را از دست دادند که ۲۳۹ نفر در معابر درون شهری فوت کرده‌اند.

کد خبر 379539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.