جریمه ۱۶ درصدی اداره برق برای مشترکان پرمصرف

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق استان اصفهان گفت: در چهار ماه از سال با هدف مدیریت مصرف و جلوگیری از مصارف غیر ضروری، ۱۶ درصد به صورتحساب مشترکانی که بیش‌تر از ۳۰۰ کیلو وات در ماه از برق استفاده می‌کنند، اضافه می‌شود.

امیر رمضانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: افزایش تعرفه سالیانه نسبت به سال ۱۳۹۷، هفت درصد بوده که از ابتدای خردادماه اعمال شده است.

وی افزود: علاوه بر این افزایش هفت درصدی که تنها مختص استان اصفهان نبوده و کشوری است، در چهار ماه از سال ( از ابتدای خرداد ماه تا پایان شهریور ماه) با هدف مدیریت مصرف و جلوگیری از مصارف غیر ضروری، ۱۶ درصد به صورتحساب مشترکانی که بیش‌تر از حداکثر الگوی مصرف (۳۰ کیلو وات در ماه) از برق استفاده می‌کنند و تنها نسبت به مازاد آن، اضافه می‌شود.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق استان اصفهان خاطرنشان کرد: البته قابل ذکر است مشترکانی که در حال حاضر الگوی مصرف در بخش خانگی را رعایت نمی‌کنند، تنها ۱۰ درصد از کل مشترکان را تشکیل می‌دهند. به مشترکانی که از۳۰۰ کیلووات در هر ماه (حداکثر الگوی مصرف) کمتر مصرف کنند و مصرف آن‌ها نسبت به مشابه سال گذشته نیز کمتر باشد پاداش تعلق می‌گیرد؛ این پاداش می‌تواند تا ۳۰ درصد کاهش هزینه‌ها را برای مشترکان در پی داشته باشد.

رمضانی تصریح کرد: سهم وسایل سرمایشی در مصرف برق تابستان تقریبا ۲۲ هزار مگاوات، معادل ۴۰ درصد کل مصرف در تابستان مربوط به وسایل گرمایشی است. اگر دمای محیط بین ۲۴ تا ۲۶ درجه تنظیم شود هم در مصرف برق صرفه جویی شده و باعث کمک به پایداری شبکه و در نتیجه وجود نداشتن خاموشی‌ها می‌شود و هم در هزینه مشترکان صرفه‌جویی می‌شود.

حذف قبوض کاغذی در دست اجراست

وی همچنین در خصوص حذف قبوض کاغذی با توجه به دستور ریاست جمهوری، گفت: حذف قبوض کاغذی با توجه مصوبه دولت در دست اجراست.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق استان اصفهان در خصوص صدور قبض آنی (فرآیندی که در آن مامور قرائت کنتور به صورت درجا و لحظه‌ ای اقدام به صدور قبض و تحویل به مشترکان می‌کند)، اظهار کرد: در حال حاضر قرائت توسط مامور مربوطه انجام و به مرکز ارسال می‌شود؛ ملزومات طرح صدور آنی قبض درحال حاضر وجود ندارد و دربرنامه شرکت توزیع نیز نیست.

رمضانی افزود: در تلاش هستیم تا با جایگزین کردن قبوض الکترونیکی، از صدور قبض‌های کاغذی فاصله بگیریم، البته به دلیل اینکه برخی شرکت‌ها به قبض کاغذی به عنوان سند حسابداری برای شرکت نیاز دارند، این مسئله نیز در نظر گرفته شده و آن‌ها می‌توانند با مراجه به سایت و وارد کردن شماره اشتراک خود نسبت به چاپ قبض و استفاده از آن اقدام کنند.

کد خبر 379516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پایا IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    0 0
    کدوم سایت؟