عرضه اوراق مشارکت پروژه خط یک مترو از امروز

اوراق مشارکت پروژه خط یک مترو تبریز ۲۷ خرداد عرضه می‌شود معاون مالی، پشتیبانی و توسعه منابع انسانی سازمان قطار شهری تبریز از عرضه اوراق مشارکت شهرداری برای پروژه خط یک قطار شهری تبریز از تاریخ ۲۷ تا ۲۹ خرداد خبر داد.

به گزارش ایمنا، اصغر باقریفر با اعلام این خبر اظهار کرد: در اعتبارات سال ۹۷ بودجه‌ عمومی دولت، مبلغ پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، برای کل قطار شهری‌های کشور، اوراق مالی اسلامی در نظر گرفته شده بود که برای طرح قطار شهری ‌تبریز، از طریق شورای اسلامی و شهرداری ‌کلانشهر تبریز، در وهله اول مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان به تصویب رسیده بود که این رقم با رایزنی‌های انجام یافته با مدیران ارشد دولتی و طی جلسات متعدد در سال ۱۳۹۷، به مبلغ ۶۵۰ میلیارد تومان افزایش یافت و سیر مراحل آن از اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ آغاز شد.

وی ادامه داد: همزمان مجوزهای لازم از طریق وزارت کشور، سازمان برنامه و بودجه، وزارت امور اقتصادی و دارایی، بانک مرکزی، سازمان بورس و اوراق بهادار کل کشور اخذ و نخستین مرحله فروش آن از تاریخ ۲۶ تا ۲۸ اسفندماه ۹۷ انجام شد ولی با توجه به تقارن این بازه‌ زمانی با ایام تعطیلات عید نوروز، نهایتا مرحله دوم فروش اوراق مشارکت، با پیگیری‌های انجام یافته و اخذ مجوز از بانک مرکزی جمهوری اسلامی، از ۲۷ تا ۲۹ خرداد ماه ۹۸ (در تمامی شعب بانک شهر) انجام می‌شود.

باقریفر با اشاره به اینکه عاملیت و ضمانت اوراق مشارکت طرح قطارشهری تبریز با بانک شهر است، اظهار کرد: سود آن ۱۸ درصد خواهد بود. فروش اوراق با مجوز رسمی از بانک مرکزی صورت می‌گیرد که سررسید آن چهار ساله است؛ این اوراق، معاف از مالیات بوده و پرداخت سود آن نیز هر سه ماه یک‌بار انجام خواهد گرفت.

کد خبر 379488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.