۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳
سئول؛ شهری با طراحی پیشرفته

سئول، پایتخت کره جنوبی، در مدت کم‌تر از ۵۰ سال از یکی از فقیرترین شهرها، به یکی از پیشرفته‌ترین شهرها در جهان تبدیل شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سئول شهری تاریخی و فرهنگی، با قدمت دو هزار سال، به مدت ۶۰۰ سال پایتخت شبه جزیره کره بوده است. این شهر، که یک منطقه استراتژیک برای سکونت، دفاع و نیروی نظامی به شمار می‌رود، توانسته در کم‌تر از نیم قرن به یکی از پیشرفته‌ترین شهرهای جهان تبدیل شود.

پایتخت کره جنوبی در چند دهه اخیر با افزایش بسیار چشمگیر جمعیت مواجه بوده ‌است. با وجود مشکلات زیادی که در نتیجه افزایش سریع جمعیت در سئول به وجود آمده است، طراحان این شهر را به گونه‌ای طراحی کرده‌اند که تا صد سال آینده در مسیری پایدار و آینده نگرانه حرکت کند.

 حمل و نقل پیشرفته

پایتخت کره جنوبی از پیشروان جهان در استفاده از فناوری‌های هوشمند در سیستم حمل‌ونقل محسوب می‌شود. سیستم حمل‌ونقل عمومی، خیابان‌ها و پیاده‌روها به گونه‌ای طراحی شده است که پیاده‌روی، دوچرخه سواری و استفاده از سایر وسایل حمل‌ونقل سازگار با محیط زیست را برای شهروندان تسهیل و امنیت و راحتی آنان را تضمین می‌کند. مترو، اتوبوس، تاکسی و دوچرخه محبوب‌ترین وسایل حمل‌ونقل در سئول به شمار می‌رود که از بین آن‌ها استفاده از مترو بهترین روش تردد است زیرا در کوتاه‌ترین زمان ممکن، مسافر را به مقصد می‌رساند. در مقایسه با بسیاری از دیگر شهرهای جهان، حمل‌ونقل با تاکسی در این شهر هزینه کمی را در بر دارد. بااین‌حال، استفاده از تاکسی تنها برای مسیرهای بسیار کوتاه پیشنهاد می‌شود زیرا ازدحام و ترافیک سنگین، سفرهای طولانی برای مسافر و راننده را غیر قابل تحمل می‌کند.

ارائه سریع‌ترین اتصال اینترنت در قاره آسیا

پایتخت کره جنوبی به داشتن اینترنت پرسرعت در تمام جهان معروف است. ساکنان و مهمانان در تمام طول روز و در تمام نقاط این شهر می‌توانند از یکی از پرسرعت‌ترین خطوط اینترنت جهان، اینترنت ۵G، به طور رایگان استفاده کنند.

حفظ محیط زیست

یکی از اقدامات مهمی که طراحان شهری سعی کرده‌اند در راستای پیشرفت سئول انجام دهند، حفظ محیط زیست و چشم‎‌انداز بی‌نظیر آن بوده‌است. این افراد با همکاری ساکنان شهر تلاش کرده‌اند با حفظ کوه‌ها و نهرهای شهر، به تقویت هویت زیست‌محیطی و نمادگرایی شهر کمک کنند و به ایجاد یک شهر سالم که در آن شهروندان می‌توانند فرصت‌های زیادی را از طبیعت به دست آورند، بپردازند.

حفظ گنجینه‌های شهر

میراث فرهنگی و تاریخی شهر سئول، گنج باارزش کره جنوبی به شمار می‌رود. در نتیجه مسئولان شهر با نظارت تمام به حفظ این گنجینه‌ها می‌پردازند تا آن‌ها را به نسل‌های آینده نیز منتقل کنند. علاوه بر این، میراث فرهنگی و تاریخی شهر به طور خلاقانه مورد استفاده قرار می‌گیرد تا به غنی شدن زندگی فرهنگی شهروندان سئول و جوان‌سازی شهری آن کمک کند.

شهری با مناطق متنوع

سئول از ۲۵ منطقه تشکیل شده‌است که هر منطقه دارای ویژگی منحصر به فرد خود است و با سایر مناطق شهر تفاوت‌های چشمگیری دارد. هر یک از این مناطق با ویژگی خاص خود، باعث برآوردن نیازهای خاصی از ساکنان و گردشگران شهر می‌شود. به عنوان مثال، منطقه‌ای از سئول فقط به فروشگاه‌های سوغاتی این شهر اختصاص داده شده است در حالی‌که دوستداران ورزش می‌توانند از منطقه دیگری که مجهز به سالن‌های ورزشی است دیدن کنند.

تکنولوژی پیشرفته

از نظر تکنولوژی، سئول به عنوان یکی از پیشرفته ترین شهرهای جهان شناخته شده است. این شهر محل قرارگیری کمپانی‌های بزرگی نظیر ال‌جی و سامسونگ است. پایتخت کره جنوبی در سال ۲۰۱۴ به عنوان هوشمندترین شهر جهان شناخته شد. 

کد خبر 379464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.