فعالیت دادپزشکان در آرامستان باغ رضوان

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان با اشاره به اختصاص مکانی برای کارشناسان پزشکی قانونی با عنوان «دادپزشک» در آرامستان باغ رضوان، گفت: در حال حاضر دادپزشکان در این محل حضور دارند و صدور گواهی فوت را برای متوفیان انجام می‌دهند.

احمدرضا مرادی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: فضای سبز آرامستان باغ رضوان ۱۷۵ هکتار است که با توجه به مشکلات کم آبی برنامه ریزی های خوبی صورت گرفته تا ضمن حفظ و نگهداری فضاهای سبز موجود، توسعه فضای سبز در فاز سوم این آرامستان نیز انجام شود.

وی با اشاره به پیشرفت ۵۰ درصدی عملیات احداث ساختمان اداری امور متوفیان سازمان آرامستان باغ رضوان، افزود: عملیات احداث این ساختمان به زودی وارد مراحل نازک کاری می‌شود و در تلاشیم این پروژه را همزمان با هفته دولت افتتاح و به بهره‌برداری برسانیم.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از ساختمان اداری امور متوفیان که در فاصله ۲۰۰ متری سالن تطهیر واقع شده، تمام امور مربوط به متوفیان در این ساختمان انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اختصاص مکانی برای کارشناسان پزشکی قانونی با عنوان «دادپزشک» در آرامستان باغ رضوان، گفت: در حال حاضر دادپزشکان در این محل حضور دارند و صدور گواهی فوت را برای متوفیان انجام می‌دهند.

مرادی با بیان اینکه آرامستان باغ رضوان متکفل ۴۳ آرامستان در شهر است، افزود: از این تعداد به غیر از آرامستان باغ رضوان در ۱۸ آرامستان محلی غیر از بقاع متبرکه دفن اموات انجام می شود؛ ۱۰ آرامستان شهر دارای غسالخانه است و در آینده نزدیک غسالخانه غرب اصفهان را اجرایی خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: برون سپاری خدمات سنگ مزار و قاب عکس به بخش خصوصی واگذار شده تا مردم خود نوع سنگ مزار متوفی را انتخاب کنند، بنابراین الزامی وجود ندارد حتماً از غرفه‌های سازمان خریداری شود، البته توصیه می‌کنیم تا حد امکان از سنگ‌های تولید داخل استفاده کنند.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان افزود: مراجعه کنندگان می‌توانند سنگ مزار را از سنگ فروشان خارج از سازمان نیز تهیه کنند و ما مکلف به نصب سنگ هستیم.

وی با تأکید بر اینکه حمل متوفی از سطح مناطق ۱۵گانه به آرامستان باغ رضوان رایگان است، گفت: هزینه هر خودرو برای حمل متوفی ۹۵ هزار تومان است که این هزینه توسط آرامستان باغ رضوان به ۳۶ دستگاه خودرویی که با آن‌ها قرارداد منعقد شده پرداخت می‌شود.

مرادی افزود: در آرامستان باغ رضوان به منظور رعایت مسایل بهداشتی کاور حمل متوفی به صورت رایگان ارائه شود، از این رو با ورود هر متوفی به سردخانه، یک کاور رایگان در اختیار رانندگان قرار داده می‌شود تا متوفی بعدی را با این کاور حمل کند، البته در کاور استفاده شده لباس‌های متوفی قرار داده شده و در کوره لباس‌سوزی امحاء می‌شود.

کد خبر 379463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.