سوپرجام فوتبال ایران هم سفارشی شد

تصمیم عجیب سازمان لیگ مبنی بر عدم برگزاری بازی سوپرجام در این فصل باعث شد تا فاصله فوتبال حرفه‌ای ما با بقیه کشورهای دنیا زیادتر از قبل شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از همان 4 سال قبل که سازمان لیگ فوتبال ایران تصمیم گرفت بعد از یک وقفه 10 ساله سوپرجام فوتبال ایران بین دو تیم قهرمان لیگ و جام جذفی را احیا کند تا به امروز همیشه برگزاری این بازی موجب بحث و اختلاف بین اهالی فوتبال بوده و بجز یک سال در بقیه موارد این بازی  حتی از فینال رقابت‌های جام حذفی پرحاشیه‌تر بوده است.

بعد از پیشنهاد باشگاه سپاهان در بحث برگزاری بازی سوپرجام که اتفاقی طبیعی در دیگر لیگ‌های معتبر فوتبال دنیا است،  سال 94 قرار به انجام بازی بین دو تیم سپاهان و ذوب‌آهن افتاد که این بازی به واسطه عدم تمایل دو تیم برگزار نشد و بازی دور رفت لیگ بین ذوب‌آهن و سپاهان که با برتری زردها به پایان رسید به عنوان سوپرجام غیررسمی به حساب آمد. فصل بعد و در سال 95 اولین بازی سوپرجام رسمی در فوتبال ایران برگزار شد و ذوب‌آهن در استادیوم فولادشهر با شکست استقلال خوزستان این جام را در خانه نگه داشت.

فصل گذشته پرسپولیس و استقلال تهران به عنوان قهرمانان لیگ و جام حذفی باید سوپرجام فوتبال ایران را برگزار می‌کردند که سفر استقلال به ترکیه و عدم حضور این تیم در تهران منجر به لغو این بازی شد که با اعلام حکم کمیته انضباطی مبنی بر برد 3 برصفر پرسپولیس داستان جدیدی شروع شد و شکایت استقلالی‌ها به دادگاه بین الململی ورزش هنوز هم در حال پیگیری است.

به نظر می‌رسد که همین اتفاقات عجیب و غیر قابل کنترل در بحث برگزاری سوپرجام مدیران سازمان لیگ را وادار کرد تا با قانون من درآوردی در این فصل به خاطر قهرمانی همزمان پرسپولیس در لیگ و جام حذفی بدون اینکه خودشان را به دردسر بیندازند پرسپولیس را به عنوان قهرمان سوپرجام معرفی کنند تا از حواشی احتمالی مربوط به بازی پرسپولیس و سپاهان و یا داماش راحت شوند.

این اولین قانون عجیب و غریب فوتبال ایران در این فصل نیست و در بازی سپاهان و پرسپولیس در نیمه نهایی جام حذفی، سازمان لیگ اعلام کرد که باید هواداران دو تیم پنجاه پنجاه باشند که با اعتراض سپاهان میزبان همراه شد و در نهایت سازمان لیگ قانون ابداعی 70 به 30 را برای این بازی اجرا کرد که تا به حال در لیگ های معتبر دنیا چنین قانونی اجرا نشده است. 

بسیاری از کارشناسان معتقدند که پرسپولیس برای انجام سوپرجام که یک رقابت نمادین پیش فصل به شمار می‌رود باید به دیدار برنده بازی سپاهان و داماش برود ولی اصرار فدراسیون و سازمان لیگ برای قهرمانی پرسپولیس نشان می‌دهد که فوتبال ما همچنان فاصله زیادی با فوتبال حرفه‌ای دنیا دارد. وقتی در 4 سال متوالی فقط یکبار موفق به برگزاری درست بازی سوپرجام می‌شویم، باید به مدیریت فوتبالمان شک کنیم و زمانی‌که بر خلاف قانون رایج در فوتبال دنیا قهرمانی سوپرجام به یک تیم خاص هدیه می‌شود، باید باور کنیم که این بازی فقط یک اسنک جام است و خبری از رقابت در درون مستطیل سبز نیست.

کد خبر 379456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهرام IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
    2 0
    خدا وکیل نکنه تا حالا فکر میکردی جام لیگ و حذفی رو پر3پولیس با شایستگی برده بازیهای پرسپولیس در لیگ برتر وبلاهایی که سر حریفای جدی اون آوردند خودش گویای همه چیز تو جام حذفی هم بازی با تیم ارومیه ای و بازیش با سپاهان و داماش خودش گویای همه چیز بود