آمریکا به دنبال فریب جهان است

سیاست چماق و هویج ایالات متحده همچنان در دستگاه سیاست خارجی این کشور اجرا می شود و اظهار دوستی با ایران و درخواست برای مذاکره با جمهوری اسلامی ایران قطب نرم این سیاست محسوب می شود که هم اکنون برای ایران اعمال شده است.

محمود کبیری یگانه در گفتگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به حرکات سیاسی اخیر ایالات متحده در قبال جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: دستگاه سیاست خارجی آمریکا و دولت این کشور با حرکات سیاسی خود در حال آماده سازی افکار عمومی در جهان برای مواجه شدن با حرکات سیاسی بعدی خود در قبال ایران است.

وی افزود: سیاست چماق و هویج ایالات متحده همچنان در دستگاه سیاست خارجی این کشور اجرا می شود و اظهار دوستی با ایران و درخواست برای مذاکره با جمهوری اسلامی ایران قطب نرم این سیاست محسوب می شود که هم اکنون برای ایران اعمال شده است.

این کارشناس مسائل بین المللی با بیان اینکه یک موضع گیری صریح در قبال ایران و سیاست هایش از سوی ایالات متحده صورت نمی گیرد، خاطر نشان کرد: در حقیقت نمی توان به گفته‌های سردمداران ایالات متحده اعتماد کرد زیرا موضع گیری های ترامپ کمتر از ۲۴ ساعت تاریخ انقضا دارد و ثباتی در رفتار سیاسی این فرد دیده نمی شود.

کبیری ادامه داد: حرکات سیاسی آمریکا بیشتر در جهت فریب افکار عمومی جهان است. ترامپ، بولتون و پمپئو هر یک سیاست جداگانه ای در قبال ایران دارند و این در گفته های این شخصیت های سیاسی آمریکا واضح و مشخص است.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: اگر آمریکایی ها به دنبال اصلاح امور سیاسی و توسعه روابط هستند، به برجام باز گردند تا حسن نیت آنها مشخص شود. خشونت نظامی ایالات متحده نیز یکی دیگر از جنبه های فریب افکار عمومی جهان از سوی این کشور و سیاستمدارن آن است.

کبیری افزود: پمپئو، ترامپ و بولتون هر یک به دنبال تامین منافع یک جریان یا گروه هستند و تفاوت نظر ها میان سه فرد مذکور ساختگی است و خارج از چارچوب رفتاری سیاسی آمریکا نیست. هرچند ترامپ به شدت قصد دارد خود را بدون توجه به ساختار سیاسی جهان و آمریکا نشان دهد.

وی ادامه داد: رفتار هیچ یک از سیاستمدارن اصلی ایالات متحده بدون هماهنگی با اندیشکده های شان صورت نمی گیرد و بی شک در پشت صحبت های هر یک از سردمداران اصلی آمریکا سیاست خاصی نهفته است.

کد خبر 379454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.