۳۰ درصد فضای سبز شهر در منطقه ۴ قرار دارد/مشکلات کم آبی را مهار کرده‌ایم

مدیر منطقه چهار شهرداری اصفهان گفت: منطقه چهار شهرداری اصفهان یک منطقه ویژه و استراتژیک به شمار می‌رود که با داشتن حدود ۹۰۰ هکتار فضای سبز، ۳۰ درصد فضای سبز شهر را در خود جای داده است.

رضا اخوان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: در منطقه چهار شهرداری اصفهان، سه بلوک بزرگ فضای سبز شامل «بلوک باغ غدیر»، «بلوک مشتاق» و «پارک بزرگ شرق اصفهان» واقع شده است.

وی افزود: بلوک باغ غدیر به میزان حدود ۴۰ هکتار است که ۳۰ هکتار مساحت باغ غدیر و ۱۰ هکتار فضای سبز شهری شامل بوستان‌ها، رفیوژ میانی و حاشیه خیابان‌ها و اتوبان است.

مدیر منطقه چهار شهرداری اصفهان با بیان اینکه بلوک مشتاق حدفاصل خیابان بزرگمهر تا سه راه پینارت حدود ۵۰ هکتار است، ادامه داد: پارک بزرگ شرق اصفهان به عنوان بزرگترین بلوک فضای سبز شهری و جنگلی است که حدود ۷۵۰ هکتار فضای سبز جنگلی و شهری دارد.

وی تاکید کرد: بخشی از مشکلات کم آبی برای آبیاری فضای سبز منطقه با اجاره چاه‌های آب و تأمین تانکرهایی از سازمان خدمات موتوری و بخش خصوصی رفع شده که امیدواریم در ادامه فعالیت‌ها بتوانیم فضای سبز را با کاشت گونه‌های گیاهی مقاوم حفظ کنیم.

اخوان با اشاره به برنامه‌های فرهنگی منطقه چهار شهرداری اصفهان، گفت: شهرداری منطقه چهار با رویکرد جدید و پرهیز از برگزاری برنامه‌های کلیشهای و تکراری و وجود ظرفیت‌های مناسبی همچون باغ غدیر، ویژه برنامه‌های فرهنگی متعددی اجرا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: روزهای ۳۰ و ۳۱ خردادماه ویژه برنامه‌ای با موضوع «نوجوانی، نوجویی» در باغ غدیر برگزار می‌شود که در حاشیه این برنامه نمایشگاهی با بیش از ۶۰ غرفه در گذرهای تفکیکی باغ غدیر با موضوعات مهارت، فرهنگی و هنری و تربیتی و ورزشی برگزار خواهد شد.

مدیر منطقه چهار شهرداری اصفهان گفت: برنامه جمعی با حضور گروه ارکستر نوجوانان اصفهان معروف به «کاغذ رنگی» در روز ۳۱ خردادماه برگزار می‌شود.

کد خبر 379449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.