تمرکز بر مسائل اقتصادی باعث غفلت از مسائل فرهنگی شده است

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: مسائل اقتصادی مردم را آزار می‌دهد و جواب قانع کننده‌ای نمی‌شنوند و اینها خود را در عرصه فرهنگی نشان می‌دهد.

به گزارش ایمنا، حسینعلی حاجی دلیگانی،با اشاره به بی‌حجابی‌های اخیر، سد لفور و موضوعاتی از این قبیل که باعث فاصله بین فرهنگ عمومی و فرهنگ رسمی می‌شود، گفت: بخشی از این فاصله به دلیل کم کاری‌هایی است که در بخش فرهنگی شاهد آن هستیم؛ بخشی دیگر از این فاصله که به صورت ناهنجاری‌های فرهنگی خود را نشان می‌دهد، ریشه در مسائل اقتصادی جامعه دارد، به طوری‌که مسائل اقتصادی مردم را آزار می‌دهد، جواب قانع کننده‌ای نمی‌شنوند و اینها خود را در عرصه فرهنگی نشان می‌دهد.

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی افزود: به دلیل اینکه مجموعه گفتمان مسئولان کشور بیشتر بر روی مسائل اقتصادی متمرکز شده، به همین دلیل غفلت در حوزه فرهنگی صورت گرفته است. تمام دستگاه‌ها به نوعی در این موضوع سهم دارند یعنی نمایندگان، دولتمردان و رسانه‌ها در این موضوع سهم دارند و این روند رو به تزایدی که اتفاق می‌افتد، می‌تواند جامعه را به ناکجا آباد سوق داده و باعث سقوط جامعه شود.

وی با انتقاد از اینکه متاسفانه برخی از مسولان کم‌کاری‌هایی در این زمینه داشتند تصریح کرد: بی‌اعتمادی‌هایی که ایجاد شده از جمله کم‌کاری‌ها است چراکه بی‌اعتمادی یعنی کسی حاضر نیست حرف رئیس جمهور، نماینده مجلس، رئیس مجلس و یا وزیر را باور کند و این موضوع به نوعی منشاء بسیاری از مسائل است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه مادر تمام مشکلات در جامعه دروغ است، گفت: یکی از آثار دروغ بی‌اعتمادی است و بی‌اعتمادی به مسئولان عواقب ناگواری به دنبال دارد که یکی از همین عواقب، مشکلات فرهنگی است بنابراین باید دروغ‌ها را از بین ببریم، حرف راست بزنیم و شفاف‌سازی صورت گیرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: این موارد باید به تدریج صورت گیرد چراکه یک شبه اتفاق نمی‌افتد و مدت زیادی طول کشیده تا این بی‌اعتمادی صورت گرفته بنابراین بازگشت آن سخت‌تر است و زمان می‌برد؛ اما از زمانی که تمام مسئولان تصمیم به شفاف‌سازی کنند، از همان جا مشکلات قابل برطرف شدن است.

منبع: خانه ملت

کد خبر 379445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.