شورای مشورتی کمیسیون‌های گردشگری کلانشهرها تشکیل می‌شود

رئیس کمیسیون گردشگری و امور اقتصادی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به میزبانی اصفهان از نشست روسای کمیسیون های گردشگری شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان ها گفت: تشکیل شورای مشورتی کمیسیون‌های گردشگری کلان‌شهرها اولین دستور کار این نشست در اصفهان خواهد بود. 

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، نصیر ملت با اشاره به برگزاری نشست رؤسای کمیسیون های گردشگری شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان ها که ۲۸ و ۲۹ خردادماه سال جاری به میزبانی شهر اصفهان برگزار می شود، اظهار کرد: این نشست برای اولین بار و با توجه به مزیت های نسبی و مطلق گردشگری و صنایع دستی شهر اصفهان، در این شهر برگزار می شود.  

وی با اشاره به اینکه گردشگری یک موضوع پیچیده است و باید برای حضور گردشگر همه ظرفیت ها و زیرساخت های لازم را فراهم کنیم، گفت: با حضور و همکاری شهرهای دیگر می‌توان مسیرهای گردشگری ایجاد کرد تا کشور ایران و به خصوص شهر اصفهان فرصت بیشتری برای جذب گردشگر داشته باشد. این موضوع همچنین به تکمیل مقاصد گردشگری گردشگران هم کمک خواهد کرد.

رئیس کمیسیون گردشگری و امور اقتصادی شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: در برخی موارد برای حضور توریست در شهر نیاز به ارتباط با دیگر مقاصد گردشگری داریم که برگزاری نشست هایی از این نوع می تواند چالش ها و راهکارهای رسیدن به این هدف را برای ما روشن کند.

وی با بیان اینکه با توجه به تغییرات اقلیمی در ایران، مدیریت شهرها به فکر اصلاح منابع درآمدی هستند و این موضوع تنها دغدغه شهر اصفهان نیست و مورد توجه همه شهرها قرار گرفته است، بیان کرد: از همین رو حضور روسای کمیسیون های گردشگری شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان ها در این نشست می تواند فرصت های پیش رو را معرفی کند.

ملت افزود: در این نشست علاوه بر شناسایی موانع حوزه گردشگری به اجماع برای راهکارهای موثر هم دست خواهیم یافت تا با تعامل میان شورای عالی استان ها و پیگیری از طریق مراجع مرتبط مانند مجلس شورای اسلامی، بخشی از موانع حقوقی و قانونی در سطح کلان برطرف شود. همچنین چالش های حوزه مدیریت شهری نیز با استفاده از تجارب دیگر شهرها در این نشست مورد بررسی قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه نشست روسای کمیسیون های گردشگری کلانشهرها و مراکز استان ها به پیشنهاد شهر اصفهان برگزار می شود، گفت: اولین دستور کار این نشست تشکیل شورای مشورتی کمیسیون های گردشگری کلانشهرهاست تا اولویت بندی چالش ها و راهکارها در این مجمع مورد بررسی قرار گیرد.

نشست تخصصی «اصفهان ۲۰۲۰» همزمان با نمایشگاه گردشگری

رئیس کمیسیون گردشگری و امور اقتصادی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: برگزاری این نشست همزمان با برگزاری نمایشگاه بین المللی گردشگری اصفهان می تواند ارتباط لازم میان فعالان مرتبط با این حوزه را در شهرهای مختلف کشور ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه نشست تخصصی «اصفهان ۲۰۲۰» در سالن همایش های نمایشگاه اصفهان در تاریخ ۲۹ خردادماه با حضور روسای کمیسیون های گردشگری کلانشهرها، روسای شورای شهرها و شهرداران مراکز استان ها برگزار خواهد شد، افزود: همچنین رونمایی از کلیات طرح «اصفهان ۲۰۲۰» ساعت ۲۰ و ۲۰ دقیقه ۲۸ خردادماه با حضور فعالان صنعت گردشگری انجام خواهد شد.  

ملت گفت: با توجه به اینکه توسعه همه مسیرهای گردشگری در شهر و شهرداری اصفهان رخ نمی دهد، تلاش کردیم نظر همه فعالان این حوزه را دریافت کنیم تا انتخاب ما در این مسیر بهترین انتخاب باشد.

وی افزود: از همه زیرساخت ها و پتانسیل های موجود در شهر اصفهان برای اجرای طرح «اصفهان ٢٠٢٠» استفاده خواهیم کرد تا سال ٢٠٢٠ شهر اصفهان در مسیر توسعه مبتنی بر ظرفیت‌های گردشگری قرار گرفته و مدیران شهری بتوانند روی درآمد حاصل از گردشگری برای توسعه شهر حساب باز کنند.

کد خبر 379439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.