چگونه سطح انرژی بدن خود را افزایش دهیم؟

نوشیدن آب کافی برای حفظ عملکرد تمام سیستم‌های بدن مورد نیاز است و انرژی بدن را در سطح تعادل نگه می‌دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در زندگی‌های پرمشغله امروز، بسیاری از افراد به دلایل مختلف نظیر بی‌خوابی، استرس‌های کاری و یا دست و پنجه نرم کردن با یک بیماری‌مزمن، احساس خستگی و بی‌حوصلگی می‌کنند. در صورتی‌که خستگی به علت شیوه نادرست زندگی باشد، راه‌های بسیاری برای افزایش سطح انرژی وجود دارد. در زیر با روش‌های تغییر شیوه زندگی و افزایش طبیعی سطح انرژی آشنا می‌شویم.

مصرف غذاهای کامل

رعایت یک رژیم غذایی مناسب شامل غذاهای مغذی، سطح انرژی بدن را در حد تعادل نگه می‌دارد؛ توصیه می‌شود افراد به جای غذاهای فرآوری‌شده و مملو از چربی و قند، میوه‌ها، سبزیجات، غلات کامل و گوشت‌های بدون چربی مصرف کنند. از آنجا که هضم غذاهای چرب نیاز به انرژی بالایی دارد، موجب کاهش سطح انرژی بدن می‌شود. به جای سه وعده غذایی حجیم، خوردن تکه‌های سالم و کوچک در طول روز نیز انرژی بدن را در یک سطح ثابت نگه می‌دارد. به این ترتیب بدن افراد با افزایش یا کاهش ناگهانی قند خون مواجه نمی‌شود.

خواب کافی

هنگام خستگی، خواب کافی کلید حل مشکل است؛ در صورتی که خواب شبانه کافی نباشد، چرت‌های کوتاه روزانه یک راه عالی برای تجدید نیرو و انرژی بدن است. همچنین تمرکز  بر تنفس و پرکردن کامل ریه‌ها با نفس‌های آرام و عمیق به کاهش استرس و ایجاد حس بهتر کمک می‌کند. در این حالت عضله دیافراگم اکسیژن بیشتری را وارد بدن می‌کند و همین امر باعث افزایش سطح انرژی بدن می‌شود.

 نوشیدن آب فراوان

نوشیدن مایعات فراوان برای حفظ عملکرد تمام سیستم‌های بدن مورد نیاز است؛ بی‌آبی باعث کاهش سطح انرژی و در نتیجه احساس خستگی می‌شود. به منظور حفظ انرژی بدن افراد باید آب را جایگزین نوشیدنی‌های شیرین یا کافئین‌دار کنند. نوشیدن آب کافی باعث خون‌رسانی بهتر قلب می‌شود؛ در نتیجه اکسیژن و مواد مغذی بیشتری در دسترس سلول‌های بدن قرار می‌گیرد.

کد خبر 379436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.