اجاره‌بهای مغازه‌ها ناعادلانه است

دهاقان_رییس مجمع امور صنفی دهاقان گفت: مسائلی همانند ناعادلانه بودن شرایط اجاره، نرخ بالای اجاره‌بها، مالیات و عوارض شهری باعث شده که کسبه شهرستان با مشکلات فراوانی روبه‌رو شوند و پس از مدتی واحد صنفی خود را به فرد دیگری واگذار کنند.

مظفر جهانگیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان دهاقان اظهار کرد: در حال حاضر بیش از یک‌هزار و ۴۰۰ واحد صنفی دارای پروانه کسب در این شهرستان فعالیت می‌کنند و بیش از ۵۰ واحد نیز در آستانه اخذ پروانه هستند. 

وی ادامه داد: مسائلی همانند ناعادلانه بودن شرایط اجاره، نرخ بالای اجاره‌بها، مالیات و عوارض شهری باعث شده که کسبه شهرستان با مشکلات فراوانی روبه‌رو شوند و پس از مدتی واحد صنفی خود را به فرد دیگری واگذار کنند.

رییس اتاق اصناف دهاقان با بیان اینکه مشکلات کسبه در همه مناطق شهری وجود دارد، عنوان کرد: میزان اجاره‌ها معمولا گرانتر از آن چیزی است که انتظار می‌رود.

جهانگیری اضافه کرد: قرار گرفتن دهاقان بین دو شهرستان شهرضا و بروجن باعث شده شهروندان برای تأمین مایحتاج خود به این شهرستان‌ها یا بازارهای روز مراجعه کنند که این مسئله نیز عاملی برای افزایش ضرر و زیان کسبه دهاقانی شده است.

وی خاطرنشان کرد: بلوار انقلاب، مهمترین مسیر درون‌شهری دهاقان است که دو شهرستان شهرضا و بروجن را به یکدیگر متصل می‌کند، اما در همین مسیر هم چینش مغازه‌ها مطلوب نیست و بیشتر مشاغل مزاحم و آموزشگاه‌ها در اطراف آن ایجاد شده است.           

کد خبر 379431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.