توسعه شهری باید منطبق با ظرفیت هر منطقه باشد

تیران-فرماندار تیران و کرون گفت: توسعه شهری باید منطبق با ظرفیت هر منطقه و حفظ بافت قدیمی و تاریخی باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران و کرون، مجید حججی در جلسه تکریم و معارفه رییس اداره راه و شهرسازی این شهرستان با اشاره به هویت و بافت شهر اظهار کرد: ۶۰ درصد جمعیت این شهرستان روستایی است که این موضوع یک فرصت برای توسعه اقتصادی، افزایش امنیت اجتماعی و جلوگیری از مهاجرت ها با توسعه زیرساخت ها خواهد بود.

وی با بیان اینکه توسعه شهری باید منطبق با ظرفیت هر منطقه و حفظ بافت قدیمی و تاریخی باشد، افزود: نباید نسبت به روستاها بی توجه باشیم چرا که اگر مهاجرت از روستاها به شهر ادامه یابد و روستاها خالی از سکنه شود، موضوع حاشینه نشینی و مشکلاتی از این قبیل پررنگ تر خواهد شد.

فرماندار تیران و کرون با بیان اینکه سرمایه گذاری در بخش روستایی این شهرستان در عرصه های کشاورزی و گردشگری در حال انجام است، خاطرنشان کرد: بسیاری از افرادی که در شهرهای بزرگ سکونت داشته اند به این منطقه مهاجرت کرده و کسب و کار و سکونت برای خود فراهم کرده‌اند.

وی ادامه داد: باید از ظرفیت های حوزه شهری و روستایی بیش از بیش برای توسعه پایدار استفاده کرد چراکه این موضوع موجب رونق فعالیت های شهری و روستایی منطبق با ظرفیت و هویت آن ها خواهد بود.

وی راه اندازی ورزش و تفریح های آبی در یکی از روستاهای این منطقه و توسعه بوم گردی را از جمله ظرفیت های شهرستان عنوان کرد و گفت: بخش خصوصی آمادگی سرمایه گذاری در این زمینه دارد، اما نیازمند تسهیل قوانین است.

به گزارش ایمنا، در این نشست از خدمات مرتضی فولادی تقدیر و سعید کاشفی به عنوان رییس جدید اداره راه و شهرسازی تیران و کرون معرفی شد.

کد خبر 379400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.