شاهکار داوینچی در کشتی و ناامیدی ققنوس سیاه

هر هفته می توانید مهمترین اخبار جهان را در ایمنا مرور کنید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته مستند جدیدی از زندگی باب دیلین به کارگردانی مارتین اسکورسیزی به نمایش در آمد و همچنین جشنواره فیلم کارلووری آغاز به کار کرد. در ادامه، مشروح رویدادها را می‌خوانید:

باب دیلین و مارتین اسکورسیزی در نتفلیکس: مستند تازه‌ای از زندگی باب دیلین خواننده مشهور آمریکایی به کارگردانی مارتین اسکورسیزی در شبکه نتفلیکس آماده پخش شده است و به صورت محدود اکران سینمایی هم خواهد داشت. این مستند، روایتگر داستان یکی از عجیب‌ترین کنسرت‌های دیلین در سال ۱۹۷۵ در آمریکاست. مارتین اسکورسیزی در مستند جدیدش از بیش از ۱۰۰ ساعت از تصاویر فیلمبرداری‌شده در سال ۱۹۷۵ استفاده کرده است که اغلبا توسط خود باب دیلین گرفته شده‌اند و با توضیحات خود او همراه است.

نامزدهای جایزه جورج اورول اعلام شده‌اند: جایزه «جورج اورول» که در سال ۱۹۹۳ راه‌اندازی شده‌، سالانه به نویسندگانی تعلق می‌گیرد که با آثارشان به آرمان‌های «جورج اورول» نزدیک‌ترند؛ این آرمان، تبدیل کردن ادبیات سیاسی به اثری هنری است. جایزه سه‌هزار پوندی کتاب داستانی سیاسی «جرج اورول» در بیست و پنجم ماه ژوئن و همزمان‌ با گرامیداشت هفتادسالگی کتاب «۱۹۸۴»، یکی از معروف‌ترین آثار «اورول» اهدا خواهد شد.

شاهکار داوینچی در کشتی تفریحی بن سلمان: گران‌ترین تابلوی نقاشی جهان که متعلق به لئوناردو داوینچی است و قیمتی حدود پانصد میلیون دلار دارد، توسط ولیعهد عربستان خریداری شد. تابلوی سالتوره موندی یا منجی جهان که همواره بحث‌های بسیاری بر سر اصل بودن آن مطرح بوده است، در کشتی تفریحی بن سلمان نصب شده است.

جشنواره کارلووی از جولیان مور تقدیر کرد: جولیان مور بازیگر ۵۸ ساله هالیوود که تاکنون برنده یک اسکار شده است، در پنجاه و چهارمین جشنواره فیلم کارلووی به پاس یک عمر فعالیت هنری، مورد تقدیر قرار گرفت. در این جشنواره همچنین تازه‌ترین اثر کیسی افلک با عنوان "نور زندگی من " به نمایش در خواهد آمد.

آغاز نا امید کننده ققنوس سیاه: جدیدترین قسمت سری فیلم‌های مردان ایکس با عنوان ققنوس سیاه، افتتاحیه نا امید کننده‌ای داشت. این فیلم با فروش ۳۳ میلیون دلار در سه روز نخست و با مجموع فروش ۱۲۰ میلیون دلار، نتوانست در افتتاحیه نمایشش حتی میزان بودجه ساخت این فیلم را تأمین کند. این سومین باری است که سری فیلم‌های مردان ایکس، مورد توجه واقع نمی‌شوند.

کد خبر 379391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.