افزایش دو برابر مساحت گلخانه‌های استان

تیران‌وکرون _ مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: اکنون هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گلخانه‌ای اختصاص یافته که هزار و ۶۰۰ هکتار از این مقدار سبزی و صیفی و ۲۰۰ هکتار گیاهان زینتی است، البته این میزان تا پنج سال آینده دو برابر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران‌وکرون، احمدرضا رئیسی‌زاده در کارگروه بررسی موانع سرمایه‌گذاری کشاورزی این شهرستان با اشاره به فرصت‌های موثر کشاورزی در اصفهان اظهار کرد: این استان در توسعه فضاهای کشاورزی و افزایش تولیدات این عرصه پیشتاز بوده است، اما ظرفیت کشاورزی استان به‌صورت کامل بکار گرفته نشده و باز فرصت‌های زیادی وجود دارد.

وی افزود: اکنون هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گلخانه‌ای اختصاص یافته که هزار و ۶۰۰ هکتار از این مقدار سبزی و صیفی و ۲۰۰ هکتار گیاهان زینتی است، البته این میزان تا پنج سال آینده دو برابر خواهد شد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان افزایش ۱۰ برابری تولید محصولات کشاورزی، کاهش مصرف آب، افزایش تولید و درآمد ارزی را از قابلیت‌های احداث گلخانه‌ها برشمرد و عنوان کرد: انواع فلفل دلمه، بادمجان، گوجه و خیار و سبزیجات برگی در این گلخانه‌ها تولید می‌شود و علاوه بر بازارهای داخلی به کشورهای حاشیه خلیج فارس، روسیه، قطر، آسیای میانه، قفقاز و امارات صادر می‌شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه بیش از ۱۷ هزار نفر به صورت مستقیم در گلخانه‌های استان مشغول به کار هستند، اظهار کرد: در  برنامه توسعه گلخانه‌های استان میزان اشتغال غیرمستقیم به اندازه اشتغال مستقیم درنظر گرفته شده است.

رئیسی‌زاده ادامه‌ داد: توسعه گلخانه‌ها و تحقق برنامه بلندمدت استان در این زمینه، نیازمند همکاری بانک‌های عامل و شرکت‌های خدمات‌رسان مانند گاز است. 

وی با تأکید بر ضرورت شرکت آب منطقه‌ای برای شناسایی و کنترل چاه‌های غیرمجاز، گفت: این شرکت فعالیت‌های زیادی در این زمینه انجام می‌دهد، اما باید همراه با شناسایی چاه‌های غیرمجاز و کنترل آن‌ها، میزان برداشت از چاه‌های مجاز نیز کاهش یابد.

کد خبر 379380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.