کارخانه‌های دخانیات کشور  دو برابر شده است

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با بیان اینکه تعداد کارخانه‌های دخانیات از سال ۹۴ تقریباً دو برابر شده است، گفت: اشتغالزایی صنعت دخانیات، بهانه‌ای برای کاهش مالیات آن نشود.

به گزارش ایمنا به نقل وبدا، اصغر سلیمی با اشاره به هفته ملی بدون دخانیات، گفت: دخانیات عامل اصلی بسیاری از بیماری های کشنده از جمله بیماری های قلبی، تنفسی و سرطان ها به شمار می رود که هر ساله موجب مرگ میلیون ها نفر در جهان می شود. سابقه مصرف دخانیات در میان جوانان یکی از مهمترین علت‌های سکته در سنین پایین بوده است.

وی با بیان اینکه صدا و سیما در مبارزه با مصرف دخانیات عملکرد ضعیفی داشته است، افزود: رسانه‌های جمعی ضمن حمایت از طرح‌های کاهش مصرف دخانیات در جامعه باید اطلاعات کافی در خصوص مضرات مصرف دخانیات را در اختیار مردم قرار دهند. از طرفی همگی معتقدیم که این موارد به تنهایی بازدانده نبوده و باید همه دستگاه‌های نظارتی و اجرایی به این موضع یکپارچه و هدفمند ورود کنند.

بدترین نمره مالیات بر سیگار برای ایران

سلیمی با بیان اینکه با اعلام اینکه امسال در کنوانسیون جهانی کنترل دخانیات، بدترین نمره مالیات به سیگار در دنیا به ایران داده شده است، خاطر نشان کرد: افزایش مالیات دخانیات در برنامه ششم توسعه و بودجه سنواتی اشاره شده است، اما  بنده معتقدم این افزایش نسبت به تورم و رشد قیمت کالاهای اساسی بسیار ناچیز بوده و تاثیرگذاری چندانی هم نخواهد داشت.

اشتغالزایی کارخانه‌های دخانیات بهانه‌ای برای کاهش مالیات نشود

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه تعداد کارخانه‌های دخانیات از سال 94 تقریباً دو برابر شده است، تصریح کرد: علت اصلی این افزایش سودآوری قابل توجه صنعت دخانیات است، از طرفی احداث این مجموعه‌ها اشتغالزایی بسیار خوبی داشته است اما صرف این موضوع نباید مانع افزایش مالیات و نظارت بر این کارخانه‌ها شود. اگر بر صنعت دخانیات نظارت و کنترل کافی صورت نگیرد، تعداد کارخانه روز به روز افزایش پیدا کرده و مبارزه، ساماندهی و نظارت بر این کارخانه‌ها با سختی همراه خواهد شد.

افزایش مصرف قلیان و سیگار در میان دختران

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به افزایش مصرف قلیان و سیگار در میان دختران و زنان، گفت: قیمت پایین و دسترسی راحت به دخانیات باعث افزایش مصرف سیگار و قلیان در میان جوان‌ها شده است.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با اشاره به رشد قارچ‌گونه قهوه‌خانه های سنتی خاطر نشان کرد: برای کاهش مصرف دخانیت در کشور، ضمن جلوگیری از رشد قهوه خانه‌ها در سطح شهر باید با توسعه فضاهای تفریحی و ورزشی، جوانان را به سمت زندگی سالم و سلامت سوق دهیم.

کد خبر 379377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.