خانواده‌ام باورشان نمی‌شد به تیم ملی دعوت‌ شده‌ام

سنگربان تیم فوتبال بانوان فولاد مبارکه سپاهان تمرین کردن را مانعی برای ادامه تحصیلش ندید و سختی‌های زیادی را به جان خرید تا به تیم ملی نیز دعوت شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، "ملیکا قاسمی" در دو رشته کاراته و هندبال به‌طور هم‌زمان فعالیت می‌کرد تا اینکه به این نتیجه رسید هیجانی که مدنظرش است در این دو رشته وجود ندارد. او عاشق فوتبال بود ولی خانواده‌اش اجازه فعالیت در رشته فوتبال را به او نمی‌دادند. دختر دهه هشتادی اصفهانی توانست با تلاش و پشتکارش بدون توجه به سن کم به تیم ملی دعوت شود و سنگربانی یکی از بهترین تیم‌های لیگ برتری ایران را در کارنامه خود ثبت کند. در ادامه گفت‌وگو این سنگربان موفق را با خبرنگار ایمنا، می‌خوانید:

بیوگرافی مختصری از خودتان بفرمایید؟

ملیکا قاسمی متولد خردادماه ۱۳۸۰ از اصفهان هستم و تحصیلات خودم را در رشته تربیت‌ بدنی ادامه دادم. دروازه بان تیم فوتبال بانوان سپاهان هستم و سابقه حضور در تیم ملی فوتبال بانوان را در کارنامه دارم.

چه شد وارد فوتبال شدید؟

من بازیکن هندبال سپاهان بودم و کاراته نیز کار می‌کردم ولی فکر می‌کردم هیجان خاصی را که احتیاج دارم، نمی‌توانم در این رشته‌ها پیدا کنم. به فوتبال علاقه زیادی داشتم ولی خانواده رضایت نمی‌دادند تا اینکه حدود ۹ ماه طول کشید تا توانستم خانواده‌ام را راضی کنم. از آکادمی مدرسه فوتبال شروع کردم ولی چند ماه بیشتر در آکادمی مدرسه نبودم و بعد از طی کردن یک دوره سخت توانستم به اردوهای تیم ملی دعوت شوم. در دو بازی ایران و اردن بازی کردم و سابقه حضور در چهار یا پنج بازی تیم ملی را دارم.

آیا فوتبال به تحصیل شما آسیب نزد؟

صدمه نزد اما تمرین کردن کنار درس خواندن خیلی سخت بود و روزهای دشواری را پشت سر گذاشتم تا توانستم در کنار بزرگان تیم ملی فوتبال ایران بازی کنم. در این مسیر پرفراز و نشیب پدر و مادرم خیلی کمک کردند و همیشه یار و یاورم بودند.

شیرین‌ترین و تلخ‌ترین خاطره‌ای که داشتید چه چیزی بوده است؟

خیلی زمان برد تا بتوانم خانواده‌ام را راضی کنم و وارد فوتبال شوم؛ تلاشم باعث شد تا به تیم ملی جوانان دعوت شوم و خانواده‌ام در اوایل کار باورشان نمی‌شد!

خاطره تلخم مربوط می‌شود به مصدومیت مچ دستم در تمرینات که خدا را شکر مشکلم برطرف شد ولی در آن زمان خیلی ناراحت شدم.

به نظر شما تیم فوتبال بانوان فولاد مبارکه سپاهان در آخر فصل در لیگ چه نتیجه‌ای کسب می‌کند؟

تیم‌های لیگ برتری باهم رقابت نزدیکی دارند و تا تمام شدن رقابت‌ها به نظرم نمی‌توان در مورد نتایج تیم‌ها نظر داد. بدون شک هیچ تیمی در ایران امکانات خوبی مثل باشگاه سپاهان ندارد و از همبازی شدن با بزرگان فوتبال ایران در یکی از بهترین تیم‌های لیگ برتر (سپاهان) خدا را شکر می‌کنم.

کد خبر 379357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • DE ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    0 1
    خیلی دلخوش فوتبال بانوان ایران نباش هیچی تهش نیست فقط عقب افتادن از زندگی