جشنواره ورزشی زاینده رود در راه است/ هزینه‌ها زیاد است

رئیس هیئت انجمن های ورزشی استان اصفهان گفت: بدلیل کمبود امکانات بصورت خیلی محدود می‌توانیم از ورزشکارانمان حمایت کنیم. امیدواریم حمایت ها از هیئت انجمن های ورزشی بیشتر شود تا بتوانیم جایگاه بهتری را در کشور به دست بیاوریم.

حمیدرضا غزنوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با تاکید بر شعار "طبیعت شاداب، ورزش مهیج، شهروند با نشاط"، اظهار کرد: چهارمین جشنواره ورزشی زاینده‌رود روزهای ۳۰ و ۳۱ خردادماه (پنجشنبه و جمعه) و با شعار «طبیعت شاداب، ورزش مهیج، شهروند با نشاط» در بوستان پردیس هنر واقع در خیابان آبشار سوم (محل شهربازی سابق) برگزار می‌شود.

وی با تاکید برگزاری جشنواره‌هایی مثل جشنواره زاینده‌رود باعث افزایش شور و نشاط اجتماعی می‌شود، گفت: در این دوره از رقابت‌ها ورزش‌های تخصصی و ورزش‌های همگانی پیگیری خواهد شد و لذا مردم می‌توانند در برنامه‌ها و مسابقات شهروندی شرکت کنند. تمام ۲۰ کمیته فعال تحت پوشش هیئت انجمن‌های ورزشی استان اصفهان در این جشنواره شرکت می‌کنند و برگزاری این چنین جشنواره‌هایی شور و نشاط اجتماعی، همگانی شدن و آشنایی مردم با رشته‌های جدید را به دنبال دارد.

غزنوی با تاکید بر اینکه تیم‌هایی از شهرستان‌های مختلف در جشنواره زاینده‌رود حضور دارند، خاطرنشان کرد: مسابقات چندجانبه بیسبال با حضور تیم‌هایی از دیگر استان‌ها، رقابت‌های کشوری و اجرای نمایشی دارت، مسابقه استانی و شهروندی اسپوکس، سافتبال، رزم سلطان، جهت‌یابی، کیک بوکسینگ واکو، ساواته، سپک تاکرا، طناب‌کشی و فوتبال رومیز از جمله برنامه‌های این هیئت در روز جشنواره خواهد بود ضمن اینکه  تیم‌هایی از شهرستان‌های مختلف استان نیز در این رقابت‌ها حضور دارند.

رئیس هیئت انجمن‌های ورزشی استان اصفهان ضمن دعوت از خانواده‌ها به همراه کودکان برای حضور در این جشنواره مهیج، گفت: اجرای نمایشی پاراموتور، او اسپرت، پاراگلایدر، بالن، اسکی روی آب، جت اسکی، موج‌سواری و  آموزش پدل برد، پرواز هواپیما، بالگرد و مولتی موتورهای رادیو کنترل، مسابقه بالگرد خانگی و اجرای رقابت‌های شهروندی بانجی جامپینگ و ورزش‌های الکترونیک و همچنین بازی رایانه‌ای فیفا ۲۰۱۹ برای جوانان و نوجوانان علاقه‌مند دیگر بخش‌های این جشنواره هستند. برای کودکانی که در خانه هواپیماهای خانگی دارند برنامه‌های ویژه‌ای تدارک دیده‌ایم که می‌توانند در حضور خانواده‌ها از این برنامه‌ها استفاده کنند.

وی با بیان اینکه ورزش فقط فوتبال نیست و جنبه‌های گوناگونی دارد و ما قصد داریم با برگزاری این جشنواره انگیزه، جذابیت و رقابت را در کنار هم فراهم کنیم تا خانواده‌ها کودکان خود را بیشتر وارد اجتماع کنند، افزود: همایش و مسابقه هواپیما، هواپیماهای رادیو کنترل، بالگرد و مولتی روتورهای رادیو کنترل، صبح جمعه در باند شیدان واقع در جاده قلعه شور و عصر پنجشنبه و جمعه در محل برگزاری جشنواره برپا می‌شود و از خانواده‌ها دعوت می‌کنیم تا با فرزندان در این برنامه مهیج شرکت کنند، همچنین برگزاری مسابقات چندجانبه سافتبال با حضور تیم‌های خارجی در روزهای آینده جزو برنامه‌های جشنواره قرار گرفته است.

وی با تاکید بر حضور رئیس فدراسیون انجمن‌های ورزشی کشور در اصفهان، خاطرنشان کرد: اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان با همراهی شهرداری منطقه ۶ اصفهان  و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در برگزاری این جشنواره ما را یاری کردند. اختتامیه این جشنواره در آمفی تائتر پردیس هنر برگزار خواهد شد و از عموم مردم دعوت می‌کنم در جشن اختتامیه این جشنواره شرکت کنند. جشن اختتامیه همراه با  مراسم نور افشانی و تجلیل از قهرمانان در حضور رئیس فدراسیون انجمن‌های ورزشی کشور برگزار خواهد شد.

غزنوی در پاسخ به این سوال که آیا اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان حمایت‌های لازم از هیئت انجمن‌های ورزشی را انجام می‌دهد یا خیر؟ گفت:  اداره کل ورزش و جوانان با وجود محدودیت‌هایی که داشته همیشه حامی ما بوده است ولی خرج هیئت انجمن‌های ورزشی استان خیلی زیاد است. اعزام‌های کشوری، اردوهای ملی هر کدام هزینه‌های سنگینی برای ما دارند و مثلاً اعزام هر نفر مسابقات جهانی ۱۵ میلیون تومان هزینه دارد و همان‌طور که هزینه در رشته‌های انجمن‌های ورزشی بالاست زمینه برای کسب مدال نیز زمینه خوب است.  

وی با درخواست از اصحاب رسانه برای حمایت از هیئت انجمن‌های ورزشی استان اصفهان، گفت: به دلیل کمبود امکانات ما به‌صورت خیلی محدود می‌توانیم از ورزشکارانمان حمایت کنیم. امیدواریم حمایت‌ها از هیئت انجمن‌های ورزشی بیشتر شود و تا بتوانیم جایگاه خیلی بهتری را در کشور به دست بیاوریم. حمایت‌های رسانه‌ای و خصوصاً حمایت صدا و سیما می‌تواند امکان جذب اسپانسر را تا حد زیادی برای ما افزایش دهد.  

کد خبر 379354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.