هیچ مشکلی برای جاری بودن زاینده‌رود نیست

رییس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: طبق گزارش‌های رسیده بین ۷۵۰ تا ۷۹۰ میلیون مترمکعب آب پشت سد است و با این حساب هیچ مشکلی برای جاری بودن آب در زاینده‌رود نداریم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کوروش محمدی پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در هشتاد و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: سالهاست که مردم اصفهان در خصوص حق‌آبه خود مطالباتی دارند که هم در تاریخ حوضه آبریز زاینده‌رود هم نزد وزارت نیرو ثبت شده است.

وی با بیان اینکه مرجع تصمیم‌گیری هرگز به خواسته عمومی در این خصوص توجه نکرده است، افزود: آب منطقه‌ای وظیفه‌ای در قبال گزارش به مردم برای خود نمی‌بیند درحالی که نباید خود را برتر از مردم بداند و لازم است برای آنان درباره دلیل بسته شدن آب توضیح دهد.

رییس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه طبق گزارش‌های رسیده بین ۷۵۰ تا ۷۹۰ میلیون مترمکعب آب پشت سد است و با این حساب هیچ مشکلی برای جاری بودن آب در زاینده‌رود نداریم، تصریح کرد: با وجود ترسالی‌های پیش رو و با اتخاذ تدبیر مناسب می‌توان شاهد جاری بودن زاینده‌رود بود اما با تصمیم هیجانی و قطع جریان آن به محیط زیست و روح و روان شهروندان ۱۴ شهر بهره‌بردار از این رودخانه آسیب جدی وارد خواهد شد.

وی تاکید کرد: خطاب به کارگزاران دولت در حوضه زاینده‌رود اعلام می‌کنم که جاری بودن رودخانه مطالبه به حق و کاملا شدنی است تا به وسیله آن تالاب گاوخونی نیز احیا شود.

کد خبر 379353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بختیاری IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
    2 3
    متاسفانه مسئولین استان اصفهان زیاده خواه هستن.شما حتی نام یک خیابان رو کوهرنگ،زردکوه که سرچشمه زاینده رود هست نگذاشته اید.شما اب مناطق بختیاری رو به یغما برده اید.ولی بدونید که کوهرنگ پر بارش ترین نقطه ایران و مسجد سلیمان اولین شهر نفت خیز خاورمیانه بوده و هست!!!
  • علی IR ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
    1 2
    باسلام.بله درسته وضعیت آب پشت سد بد نیست اما خوب خوب هم نیست وبه نظر من آب منطقه ای کار بسیار درستی انجام داده واولویت فعلا مدیریت آب سد هست وتر سالی سال پیش رو را هیچ موقع اداره هواشناسی تاییدنکرده ومعلوم نیست سال آبی پیش روچگونه باشد.