گلخانه بزرگ ارغوان افتتاح می‌شود

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری اصفهان گفت: هرچه تعداد بازارهای گل و گیاه بیشتر شود، چرخه اقتصادی در حوزه گل، صادرات و عرضه گل به خارج از کشور بهتر می‌شود و تولیدکنندگان توانمندتر می‌شوند.

محمد مجیری در حاشیه افتتاح نمایشگاه گل و گیاه در باغ گل‌ها، در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: افتتاح بازار گل و گیاه در گلخانه مدور، ابتکار جالبی از طرف سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان در روز ملی گل و گیاه است.

وی با اشاره به بزرگترین گلخانه جهان در کشور انگلستان و شهر ادن، افزود: نمونه‌ای کوچک، زیبا و منحصر به فرد از این گلخانه به دست متخصصان اصفهانی در باغ گل‌ها ایجاد شد و نمونه بزرگتر آن با نام گلخانه ارغوان در محل ارغوانیه در حال احداث است.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری اصفهان گفت: امیدواریم ایده‌های جدید برای جذب و آشتی کردن مردم با گل و گیاه به کار گرفته شود تا فرهنگ گل و گیاه ترویج پیدا کند.

مجیری خاطرنشان کرد: در زمینه تعداد واحدهای تولیدی و تولید گل و گیاه غنی هستیم، اما در زمینه فروش، عرضه، معرفی و فرهنگ‌سازی ضعف‌هایی وجود داشته که نیاز به جبران دارد، قطعا برپایی چنین نمایشگاه‌ها و رویدادهایی به آشنایی هرچه بیشتر مردم با گل و گیاه کمک می‌کند.

وی تاکید کرد: هرچه تعداد بازارهای گل و گیاه بیشتر شود، چرخه اقتصادی در حوزه گل، صادرات و عرضه گل به خارج از کشور بهتر می‌شود و تولید کنندگان توانمندتر می‌شوند در این راستا سال آینده بازار بزرگ و اختصاصی گل و گیاه ارغوان در ارغوانیه و در فضایی به مساحت ۱۴.۵ هکتار افتتاح می‌شود.

کد خبر 379348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.