برخی پروژه‌ها گره‌های شهری را افزایش می‌دهد

رییس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: برخی پروژه‌های شهری بدون توجه به پهنه‌ ترافیکی، باعث ارتقای کیفیت فضای شهری نخواهند شد و حتی گره‌ای بر گره‌های دیگر شهر می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شیرین طغیانی پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در هشتاد و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: طراحی پروژه‌های عمرانی چه در مقیاس معماری چه در مقیاس شهری بدون مطالعات ترافیکی واقعی نه تنها ظرفیتی برای شهر ایجاد نمی‌کند بلکه تبعاتی ایجاد خواهد کرد که سال‌های سال مدیریت شهری و مردم باید پاسخگوی آن باشند.

وی افزود: این پروژه‌ها شاید در همان ابتدا درآمدهایی را نیز نصیب شهرداری کنند اما پس از اتمام پروژه باید چند برابر این درآمد را صرف کاهش تبعات ترافیکی حاصل از آن کرد.

رییس کمیسیون عمران معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: تعدادی از پروژه‌های شهری که خود از جنس طرح‌های ترافیکی هستند مانند پیاده‌راه‌سازی بدون توجه به پهنه‌ ترافیکی، باعث ارتقای کیفیت فضای شهری نخواهند شد و حتی گره‌ای بر گره‌های دیگر شهر می‌شوند.

وی ادامه داد: معاونت حمل‌ونقل و ترافیک در کنار تمام اقدامات شایسته خود مسئولیت تمام این موارد را برعهده دارد و لازم است گزارشی در خصوص توجه به طرح‌های ترافیکی در پروژه‌های شهری به شورای شهر ارائه دهد.

کد خبر 379346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.