حمله مشکوک به نفتکش‌ها مکمل تحریم‌های آمریکا علیه ایران است

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: حمله مشکوک به نفتکش‌ها در دریای عمان مکمل تحریم‌های آمریکا علیه ملت ایران است.

به گزارش ایمنا، علی لاریجانی در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز- یکشنبه ۲۶ خرداد- مجلس شورای اسلامی، اقدامات علیه نفتکش‌ها در دریای عمان را مشکوک دانست و گفت: به نظر این اقدامات مکمل تحریم‌های اقتصادی است به جهت آنکه از تحریم‌ها نتیجه‌ای نگرفتند.

وی افزود: به ویژه با توجه به سوابق تاریخی آمریکا در این زمینه که در جنگ جهانی، آمریکایی‌ها کشتی‌های خود را در نزدیکی‌های ژاپن مورد هدف قرار دادند تا توجیه لازم برای خصومت را فراهم کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بخش فکاهی ماجرا در اظهارات پمپئو نهفته است که توصیه کرد ایران در مقابل اقدامات سیاسی و دیپلماتیک از دیپلماسی استفاده کند که این مطلب از زبان پمپئو واقعاً شیرین است.

لاریجانی ادامه داد: وزیر خارجه کشوری این اظهارات را دارد که با اقدامات تروریستی اقتصادی که به بیان خودشان شدیدترین تحریم‌ها علیه یک ملت است به مصاف یک ملت انقلابی آمده‌اند، آیا این یک اقدام دیپلماتیک است. آقای پمپئو آیا نقض عهد در توافق هسته‌ای و جنگ اقتصادی علیه ملت ایران، اقدام سیاسی است. آیا اقدامات آمریکا در ونزوئلا علیه رئیس جمهور این کشور یک اقدام سیاسی و دیپلماتیک است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه این پرسش را مطرح کرد که آیا اقدام آمریکا در تسلیح سعودی‌ها علیه ملت مظلوم یمن اقدام سیاسی است؟ آیا حمایت همه جانبه نظامی از رژیم بسازبفروش صهیونیستی علیه ملت شجاع فلسطین یک اقدام سیاسی است. متأسفانه ملت آمریکا گرفتار باند سیاسی بی آبرویی شده‌اند که پس و پیش حرف‌های خود را محاسبه نمی‌کنند.

لاریجانی در ادامه از سخنان هوشمندانه و عزتمندانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در ملاقات با نخست وزیر ژاپن، تشکر و قدرانی کرد و گفت: ایشان با دقت تام و استدلال متین، منطق ملت ایران را در مقابل ستم هیولای استعمار آمریکا، بیان داشتند؛ مجلس شورای اسلامی بیانات مهم و دقیق و شجاعانه رهبر معظم را قدر می نهد و حمایت می‌کند و باید همه بخش‌های کشور بر اساس همین صراط استوار عمل کنند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان «امانی»، «صفار هرندی»، «نیک نژاد» و «بخارایی» و درود بر روان مطهر این شهیدان گفت: آنان پیشکسوتان و پیشتازان مبارزات ملت ایران علیه رژیم ستم شاهی بودند که در سنین جوانی راه درست زیستن را یافتند و با مجاهدت خویش، مسیر مبارزات ملت را هموار کردند.

منبع: ایرنا

کد خبر 379335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.